17. 1. 2013

Čočková polévka

Recept na čočkovou polévku z aktuálního čísla časopisu Albert je pro mě to pravé polévkové. Jednak mám moc ráda čočku, konečně jsem ozkoušela nějaký recept podle věhlasné paní Pecháčkové, ale taky jsem ráda za každou inspiraci na zásmažky prostou polévku. Během poskakování u plotny jsem ani zdaleka netušila, jak moc dobrá ta polévka je. Na fotkách to nevypadalo moc dobře, ale chutnala mi bestiálně. Opravdu.



Čočková polévka

Suroviny
čočka, mrkev, řapíkatý celer, cibule, česnek, koření paprika, sušené oregáno, tymián, sůl, pepř

Postup:
1. Na okno jsem si položila časopis nalistovaný na stránce s receptem, popadla potřebné suroviny, očistila je a podle potřeby rozkrájela. Což znamená, že cibuli potkal osud rozkrájení nadrobno, mrkev skončila jako kupka koleček a řapíkatý celer byl rozsekán na kousíčky.
2. Do hrnce jsem vlila trochu oleje a na něm orestovala cibuli, kterou po chvilce doplnila ostatní zelenina. Tu jsem pak zalila vodou.
3. Aby veškeré té zelenině nebylo smutno, přidala jsem k ní čočku a koření a nechala vařit, dokud nebyly suroviny měkké.
4. Česnek jsem oproti receptu přidávala rozetřený a až na konci. Mám moc ráda jeho chuť a chtěla jsem, aby byla výraznější. Hotovou polévku jsem ještě dosolila a okořenila podle potřeby.
5. Recept radil, abych polévku polo-rozmixovala, což jsem udělala, ale pro příště tenhle krok vynechám, polévka se mi líbila víc před oním rozmixováním.






1 komentář:

  1. Podle Dity Pechackove varim velice rada.
    Zatim me recept snad nikdy nezklamal.

    A to co pises s fotkama naprosto chapu. I kdyz se o to pokousim uz dlouho, porad neumim vyfotit jidlo tak, jak bych si prala.

    OdpovědětVymazat