Hovězí po Burgundsku

Hovězí po Burgundsku tak, jak jsem se pro jeho přípravu nechala inspirovat  já podle knihy Deník Dity P.. Je francouzskou verzí pečeného hovězího guláše na červeném víně s mrkví, žampiony, tymiánem a bobkovým listem. Na rozdíl od našeho se nezahušťuje a ani to nepotřebuje. Přípravu je třeba započít přibližně dvě a půl hodiny před plánovanou konzumací, avšak většinu času zabere pečení, kdy stačí jednou za půl hodinky nahlédnout do trouby a trošku zamíchat, takže bych si s délkou přípravy nikterak nelámala hlavu.
Po prvním ochutnání mi bylo hned jasné, proč je Hovězí po Burgundsku tak proslulé. Neuvěřitelně lahodná, lehce nasládlá chuť byla naprosto neodolatelná a já telefonicky popoháněla kamarádku, ať si pospíší, že jinak jí to sním a společný oběd se nebude konat. Pomlaskávala si ona, pomlaskávala si i matička, která druhý den zkoušela chuť třetí porce.



Hovězí po Burgundsku:
- na tři proce jsem použila třetinovou dávku masa (250g), která bohatě stačila, opravdu
- protože máme na náměstí kvalitní vinotéku, použila jsem zdejší čepované víno
- ačkoli česnek v receptu uvádím, sama jsem jej zapomněla přidat a i bez něj bylo jídlo výborné


Suroviny:
hovězí zadní, slanina, mrkev, cibule, česnek, protlak, sůl, pepř, mouku, červené víno, bobkový list, tymián, máslo, cibule, 125 g žampionů

Postup:
1. Tučnější slaninu jsem nakrájela na kostičky, cibuli na drobno na kolečka.
2. Hlubokou pánev jsem rozpálila a na ni roztopila slaninu na čemž jsem orestovala cibuli spolu s mrkví.
3. V mezičase jsem přeměnila maso v kostičky o válela je v mouce s pepřem.
4. Orestovaná cibule a kolektiv putovaly na talíř.
5. Do pánve jsem přidala trochu sádla (nechtěla jsem míchat tuky) a nastal čas tepelného zpracování masa. Prý se to má dělat postupně, aby neklesla teplota v pánvi a maso se nezačalo dusit.
6. Aby nebylo hotovému masu smutno, přidala jsem k němu cibuli s mrkví na slanině, obohatila o trochu protlaku, sůl, promíchala a podlila vínem a vodou tak, aby bylo maso ponořené.
7. Ještě bobkový list, tymián, šup do hliněné mísy, zakrýt alobalem a hurá na dvě hodiny do trouby rozpálené na 160°C
8. V pánvi jsem rozpustila máslo, na něm cibuli a na ní žampiony.
9. Dvacet minut před dopečením pokrmu jsem k hovězímu přidala žampiony, promíchala a napsala kamarádce, ať po cestě koupí bagetu.


Komentáře

  1. Tak to je fantastické jídlo, už mám na něj chuť hodně dlouho, ale po přečtení Tvého dnešního článku prostě neodolám a bageta zaručeně nebude chybět...:))

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle recept uz delam i poslepu!
    Je to dokonala kombinace.

    Dokonce jsem nedavno ochutnala i takto upravenou rybu a byla vyborna!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo? Ačkoli to možná bude znít šíleně, já bych chtěla takhle zkusit sojové maso, protože mám pocit, že jím hodně masa...

      Vymazat
  3. Ha, minulý týden jsem zakoupila litinový hrnec a naplánovala hovězí po burgundsku! To je telepatie nějaká :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beztak! Já si tuhle říkala, že bych si dala něco sladkého a v tom přijde kamarádka, že má pro mě bonbon ze spořitelny, že byla vyřizovat a vzpomněla si na mě... Beztak to bude úplně ten stejný případ! :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky