15. 1. 2013

Knihomolské okénko - Volfová Milena / Chléb v hlavní roli

Šla jsem do knihovny vrátit knihy, prodloužit průkazku a vypůjčit si pomocí MVS opěvovaný Deník Dity P.  Kolem regálu s kuchařkami jsem se projít musela, jinak bych to ani nebyla já. Nadchla mě ta s názvem Chléb v hlavní roli a o ní bude dneska řeč :).



Klady knihy:
+ na začátku jsou různé rady, pomoci kterých sice neobjevím Ameriku, ale bezpochyby není na škodu si je zopakovat před pečením
+ pečivo je zde pojato z tolika různých pohledů, že mě samotnou by to snad ani nenapadlo (různé druhy chlebů, rohlíků, pomazánky, sladkých chlebů, chlebové polévky...)
+ suroviny by s minimální námahou sehnala i stará Blažková v Horní Dolní Polní
+ autorka si neplete pojem kuchařka s pojmem souborný katalog fotografií doplněný o několik málo receptů
+ listování ve mě nabudilo dojem, že minimálně 75% jídel si MUSÍM udělat, což mě už dlouho nepotkalo...

Zápory knihy
- kuchařku sponzoroval Penam a je to znát. U různých receptů jsou doporučeny výrobky Penamu. Chápu, že každá korunka je k dobru, ale za předpokladu, že si zaplatím za literaturu 299,- Kč, reklamy nechci. Remarque taky do svých knih nedával fotky Calvadosu a jak ho měl rád!
- v hodně receptech je doporučovaná Lučina. Ano, tento sýr je ze svého druhu nejlepší, ale dobré jsou i výrobky od Kromilku, který má dostatek slušnosti, aby ochucoval svoje žervé bez pomoci náhražek a to vše za nižší cenu...

Web s ukázkou
http://www.smartpress.cz/kucharky/chleb-v-hlavni-roli.html

7 komentářů:

  1. ahoj, dekuju za tip na Kromilk, urcite vyzkousim. Lucinu zboznuju, ale uz ted je podle me dost draha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám Lučinu nejraději, ale mám moc ráda i Žervé. Opravdu není nejlevnější, ale občas ji vyprodávají díky končícímu datu trvanlivosti. Pak je cena docela v pohodě. Taky mám pocit, že ji do těch receptů dávají zbytečně moc...

      Vymazat
  2. Prohlédla jsem si seznam receptů, některé celkem zajímavé, až budu mít možnost určitě tuto knížku vyhledám, už se těším na nějaký Tvůj recept...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou zajímavé a dobré :) Už jsem pekla housky a dělala pomazánku, kterou mám rozepsanou.

      Vymazat
  3. Stydím se - v kroměřížském Albertu jsem našla pouze přírodní čerstvý sýr. Ještě musím projít i ostatní markety a podívat se, jak jsou na tom s regionálními (místními) výrobky.

    Kniha vypadá zajímavě a také se těším, až tady bude nějaké pořádně vypečené pečivo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žervé jsem ještě v Albertu taky neviděla, obvykle nakupuju v Billa nebo Kauflandu.
      Hele a to vůbec není špatný nápad. Co kdyby se jednou udělal řetězový článek, kdy by blogerky psaly o možnosti nákupu regionálních potravin. Jaké se u nás vyrábí, kde jsme je sehnaly a jaké jsou...

      Vymazat
    2. Tak dneska proběhl průzkum v Bille. Tam byli o něco lepší - kromě opět přírodního Čerstvéhp sýru jsem našla i Zálesáka. Pokud bych chtěla víc výrobků, musela bych si zajít do prodejny Kromilku, která je od nás vzdálená asi půl hodiny cesty pěšky. Asi to bude znít hloupě, ale pro mě je to moc daleko, protože je to mimo centrum a tímto směrem skoro vůbec nechodíme.

      Vymazat