3. 1. 2013

Legendy gastronomie - Caesar salát

Už delší dobu plánuji vyzkoušet různé legendy kuchyně. Ochutnat pokrmy, o kterých už bylo mnoho napsáno  a zjistit, po čem že to ti slavní gastronomové šílí na vlastní chuťové buňky.  

A protože se mě občas někdo z přátel nebo mého okolí zeptá na složení a chuť nějakého pokrmu, o kterém kdesi zaslechl/zaslechla, rozhodla jsem se založit ve svém internetovém deníčku speciální rubriku Legendy gastronomie, ve kterém na vlastní chuťové buňky ozkouším slavné jídlo, vyplodím recenzi a přiložím recept. Ostatně já sama bych občas brala podobnou výpomoc

Potřebovala jsem využít hlávku římského salátu, která si to už pár dní hověla v mojí lednici, takže jako první přišel na řadu Caesar salát. Už při letmém "gůglení" se mi podařily najít tři různé recepty na zaručeně pravou verzi.  Rozhodla jsem se inspirovat pořadem Kluci v akci. Vynechala jsem slaninu a kuřecí maso, které podle mých informací v receptu nebylo.


A jak to teda vidím?

S římským salátem jako takovým, jsem se setkala poprvé. Velmi příjemně mě překvapil svou křupavostí. Dneškem počínaje, spolu jistě navážeme blízké přátelství.

Zálivka je víceméně ochucená majonéza, která chutná po ančovičkách a hořčici. Dojem mi trochu kazila skutečnost, že se jedná o rozšlehaný žloutek s olejem a dalšíma surovinama, ale ono o tom majonéza vlastně je. Každopádně v létě to může být docela zkouška odvahy...

Zálivka


Sýr k jídlu určitě patří, jestliže ho vynecháte, uberete salátu na chuti, což by byla škoda. Fajn jsou i krutony, ale kdyby tam nebyly, nějak by mi to nevadilo...

Celkový dojem je dobrý, dobře jsem se najedla a v budoucnu si Caesar ještě udělám, jen to nebude zítra, pozítří a určitě ho nezařadím mezi své oblíbené saláty...


Caesar salát
- na hypernova hlávku mi bohatě vystačila půlka dávky zálivky

Suroviny:
zálivka
žloutek, vinný ocet, olej, sůl, pepř, ančovičky, česnek, dijonská hořčice, cukr
dál na salát
krutony z rohlíku, parmazán

Postup:
1. Nějak se mi nedařilo, proto jsem poprosila J., aby mi oddělil žloutek a dal ho do misky.
2. Ke žloutku jsem přidala ostatní suroviny a všechno šlehačem prošlehala. Později jsem zjistila, že mám více štěstí, než rozumu a pro příště suroviny přidám preventivně, aby se mě to nesrazilo.
3. Rohlík jsem nakrájela na kostičky a opražila na pánvi.
4. Římský salát jsem nakrájela na kousíčky, přidala k nim parmazán a všechno promíchala se zálivkou.
5. Salát jsem naložila na talíř a posypala krutony.

Recept kluků v akci najdete:







Žádné komentáře:

Okomentovat