Zapečené těstoviny se šunkou a sýrem

"Můžu zapéct těstoviny na způsob šunkofleků nebo udělat farmářské fazole. Co z toho chceš?". Zeptala jsem se, hodnotíce obsah ledničky a spíže, J., který byl tak hodný a přišel mi opravit postel. 
"Těstoviny."
"Tak jo." 
J. šel opravovat, já šla vařit.



Zapečené těstoviny se šunkou a sýrem
- recept je inspirován pořadem Menu domu
- použila jsem často pranýřovaný ediam, kupuju ho obvykle v Bille, kde se mi většinou podaří koupit jedlý sýr místo umělé hmoty

Suroviny:
těstoviny (ideálně fleky), šunka, sýr, vejce, mléko, hrášek (není nutný), máslo, sůl

Postup:
1. V osolené vodě jsem vařila těstoviny.
2. Zapékací misku jsem vymazala máslem a zapla troubu na 200°C
3.Vajíčko jsem rozmíchala s trochou mléka.
4. Šunku jsem nakrájela na kostičky a orestovala na másle.
5. Uvařené těstoviny jsem promíchala se šunkou, přidala ještě trošku másla, hrášek, podle potřeby osolila, zalila vajíčkem s mlékem a dala péct.
6. Sýr jsem ustrouhala na hrubém struhadle a posypala s ním zpola zapečené těstoviny.
7. Těstoviny jsem podávala s nakládačkou od matičky. Myslím okurku, samozřejmě. (doplnění pro mé přátelé, kteří si libují ve slovíčkaření).

A protože ke klasice patří klasika, přidám svoje oblíbené Básníky ticha.


Komentáře

Oblíbené příspěvky