21. 2. 2013

Brokolicová polévka s modrým sýrem

Jsem sýranče. Abyste rozuměli, sýranče je složenina slov saranče a sýr. Vznikla jednoho dne, kdy jsem před své přátele postavila talíř s různými druhy sýra a po jeho obsahu se zaprášilo, jako by nad ním proběhla mračna sarančat. A přesně pro nás je brokolicová polévka s modrým sýrem to pravé polévkové. Další skvělou výhodou je její rychlost a sytost. Ideální jídlo po náročném dni. Navíc v obchodě stačí popadnout jenom pár surovin.



Brokolicová polévka s modrým sýrem
- původní recept najdete zde
- pokud chcete zužitkovat stonek brokolice, zkuste omáčku na brokolicové orecchiette z kuchařky Jamie Oliver - 30 minut v kuchyni. Nicméně věřím, že pokud dáte do polévky stonek, svět se nezboří... 

Suroviny
1 větší brambora, růžičky brokolice, cibule, sůl, olivový olej, modrý sýr (v mém případě niva), zeleninový vývar (já používám bujon Natur od Vitany)

Postup
1. Drobně nasekanou cibuli jsem dohněda orestovala na olivovém oleji, přidala na kostičky rozkrájenou bramboru a zalila vodou.
2. Jakmile brambora změkla, do hrnce putovala čtvrtka kostky bujonu a růžičky brokolice. Vše jsem vařila asi pět minut, jenom aby brokolice lehce změkla, ale neztratila barvu. Šlo mi o to, aby polévka byla minimálně tak zelená, jako svátek svatého Patrika :).
3. Po uplynutí nezbytné doby pro spřátelení se brokolice s obsahem hrnce, jsem vše doladila trochou Nivy a roztočila to s ponorným mixérem. Ochutnala, podle potřeby osolila a pro radost zasypala zbytkem Nivy.




4 komentáře:

  1. brokolici bych mohla jist porad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám ráda brokolici, jen se ji ještě musím naučit zpracovávat na co nejvíce způsobů. :)

      Vymazat