19. 2. 2013

Citronový dezert se zakysanou smetanou a zázvorovými sušenkami

Moje nálada korespondovala se sychravým počasím za okny. Emoce, jež by mi záviděl leckterý existencionalistický umělec umocňovalo zoufání si z nešťastné lásky. Procházela jsem zimní Ostravou, poslouchala Massive Attack a rozpíjela se v emocionálním vakuu. Naštěstí mé vnitřní absurdno nemělo až tolik dlouhého trvání. Chopily se mě kamarádky a já měla velmi příjemný večer. K čaji/kávě jsem nám udělala tento kyselejší dezert a my se bavily, smály a bezcílně tlachaly. Cítím se trochu blbě, když tak nad tím přemýšlím, ale J. svým ignorantstvím vlastně zařídil moc pěkný večer třem lidem... Všechno zlé je k něčemu dobré. A pak, že přísloví jsou jen říkačky... Stejně se už tahle lovestory měnila v moji smutnou chybu...





Citronový dezert se zakysanou smetanou a zázvorovými sušenkami
- pokud lemon curd neseženete v místní samoobsluze, vygooglete si recept. Já jej našla např. zde. 
- protože v MS chutnají výrobky opravdu podle svého názvu, doporučuju dát lemon curd trochu méně.

Suroviny
8 zázvorových sušenek, 5dkg másla, 5dkg ořechů, 2 kelímky zakysané smetany, cukr moučka, vanilková esence, lemon curd


Postup
1. Na pánvi jsem rozpustila 5dkg másla.
2. V mezičase rozpouštění másla jsem do pytlíku dala sušenky, oříšky a vše rozmlátila válečkem na těsto.
3. K rozpuštěnému máslu zavítaly sušenky s oříšky rozmělněné díky mojí chvilce gastronomického násilí, vše jsem chvilku opražila a dala stranou.
4. Zakysanou smetanu jsem promíchala s cukrem a vanilkovou esencí.
5. Do skleniček jsem rozdělila sušenky, přidala lžíci lemon curd, zakysanou smetanu a dezert dala chladit do ledničky.

Inspirovala jsem se receptem cheese cake od Jamieho Olivera


4 komentáře:

  1. Hmmmm :) Ten zazvor se k tomu skvele hodi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to moc dobré, jen příště sušenky proženu raději mixérem :)

      Vymazat
  2. Ach ti chlapi!
    Nedochází jim o co přicházejí. Ale to už říkávaly naše babičky:
    pro jedno kvítí slunce nesvítí.
    Tak ať je líp!

    OdpovědětVymazat