5. 2. 2013

Knihomolské okénko Pecháčková Dita / Deník Dity P.

V úvodu dnešního knihomolského okénka připomenu, co očekávám od kuchařky. Je to pro mě hlavně kniha s recepty, vždy mě potěší nějaké úrodné moudro do pranice o surovinách nebo postupech - učíme se celý život a nikdo není ztělesněním pansofie. Samozřejmostí je v rozumném měřítku obrázková příloha, jíme očima a knihu to oživí. Když budou součástí i dvě tři stránky o životě autorky/autora, nijak mě to nerozladí, ale s největší pravděpodobností danou pasáž nebudu číst.

Kratší verze:

Deník Dity P. je pro mě katalog fotografií doplněný o recepty, nikoli kuchařkou. Recepty jsou  dost dobré, fotky pěkné. Spíš, než nákup knihy, doporučím návštěvu knihovny. Jestliže ji nemají v knihovním fondu, poproste o MVSku, která stojí sice 70,- Kč, ale pořád ušetříte oproti koupi 355, - Kč, které se dají využít určitě daleko účelněji... 

Web:


Delší verze:

Klady knihy
+ rozdělení do kapitol, kde jsou obsaženy jak klasické pokrmy, zavařovaní, tak i moderní kuchyně
+ pro různé příležitosti jsou zde různé recepty (cesta vlakem, piknik)
+ např. u receptu Kachna s bramborovým knedlíkem a zelím je rozepsán postup na úpravu zelí a přípravu knedlíku, což shledávám praktickým zejména pro mladé hospodyňky
+ většina receptů působí dobře, vyzkoušela jsem zatím fazole a hovězí po burgundsku - obojí bylo výborné 
+ paní Pecháčková má fešného bratra nebo ho tedy alespoň dobře nafotili a "vystájlovali"

Zápory knihy
- rozměry 29x24,5 cm dělají z knihy pro mě docela neskladnou bichli
- už na první pohled mě zarazilo množství fotografií. Při letmé kalkulaci jsem napočítala 279 stránek, z toho 70 s recepty a 209 s fotografiemi. Pochopím obrázky jídla, ale nerozumím, jak mě mají kuchařsky obohatit 4 celostránkové fotografie s autorkou jako dítětem, těhotnou sestrou držící sklenku vína (?!), sourozenci hodujícími na okně, dvoustránkovou fotku oplachování okurek, které mají být zavařeny... Pro mě to je katalog fotografií doplněných o recepty, ne kuchařka.
- ne všechny stránky jsou viditelně označeny, což lehce stěžuje orientaci
- některé recepty mi připadají zbytečné, např. krupičnou kaši umím připravit už zhruba od svých 8 let, nepotřebuji na to kuchařku...




4 komentáře:

  1. Tuhle kuchařku mám taky, čas od času prolistuji a taky si řeknu, že to by nebylo špatné vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji mám jenom půjčenou z knihovny a recepty jsou opravdu fajn :). Už jsem jich několik zrealizovala a vyšly super.

      Vymazat
  2. Tak já kuchařku mám a jsou v ní naprosto skvělé recepty s báječnými fotkami a naopak jsem strašně ráda, že jsem ji koupila zkusila jsem z ní již tolik receptů, že se mi vyplatí a navíc miluji kuchařky s pěknými fotkami, bez nich to není ono.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recepty jsou moc fajn, mám to v plusech. Fotky jsou opravdu pěkné a v kuchařce jsou fajn, jak píšu, ale v tomhle případě je už jich na mě moc... Ono asi každá žádáme něco jiného :)

      Vymazat