Pizza

Miluju krásně vypečenou a křupavou pizzu z dobrého těsta a to nejlepší těsto, které jsem kdy jedla, umí udělat J.. Vždycky mě baví sledovat, samozřejmost s jakou pod jeho rukami vzniká zázrak, jménem těsto na pizzu. To vydrží i tři dny v lednici, takže si nechávám vyrobit do zásoby. Dneska jsem si však od J. vydyndala jeho geniální recept, takže příště už budu mít geniální pizzu bez nasazování výrazu neviňátka neposkvrněného jako lílium. :)

Pizza ve vývinu :)

Pizza
- těsto na pizzu se dá použít i na naprosto skvělé záviny, pizza rohlíčky nebo tyčinky...
- uváděné množství těsta je na cca 4 pizzy

Suroviny:

Na těsto:
600-700 g hladké i polohrubé mouky (půl na půl), 1 dl ideálně olivového oleje, menší půlka droždí, 2 lžičky cukru, 2 špetky soli, 2dl vody

Na pizzu:
půl konzervy rajčat, bazalka (popř oregano), česnek, sůl, trocha vinného octa

Na obložení pizzy:
Suroviny, které máte rádi - např. bazalka, mozzarela, šunka...


Postup:
1. Z mouky, droždí, oleje, vlažné vody, cukru a soli J. vypracoval hladké těsto, které se nelepilo, pomoučil a dali jsme ho kynout do tepla.
2. Troubu jsem zapla na 200°C
3. Konzervovaná rajčata jsem rozmixovala s bazalkou, česnekem, špetkou soli a trochou vinného octa.
4. Z vykynutého těsta jsem udělala kulatou placku, položila ji na pomoučený plech, pomazala směsí z rajčat, obložila oblíbenými surovinami a dala péct do vyhřáté trouby.
5.  Jakmile byla pizza hotová, vytáhla jsem ji a okraje potřela olivovým olejem.




Komentáře

  1. ahoj, zítra jdu na to, protože domácí pizzu jsem zkoušela jen jednou a dopadlo to neslavně. jak dlouho se cca peče?

    (komentuju tady málo, ale hltám každý článek a recept i hudbu k tomu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prvně bych moc ráda poděkovala za pochvalu: Tisícere díky :)
      Pizzu peču, dokud nezačne lehce zlátnout a pak ji potřu olivovým olejem. Je pro mě těžké určit přesný čas, protože jednak každá trouba peče jinak a mnohokrát se mi stalo, že příprava trvala úplně jinou dobu, než v receptu... :(

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky