11. 2. 2013

Pórková polévka s červenou čočkou

Když jsem stála u plotny a krájela pórek, spolu s ostatními surovinami, vůbec jsem netušila, jaká dobrota se mi povede. Lahodná a sytá polévka ve zdravější verzi s minimální námahou. Kupodivu si pochutnal i J., kterému při větě: "Bude pórková polévka s červenou čočkou.", málem naskočila vyrážka díky jeho chlapácké alergii na zdravou stravu. :)





Pórková polévka s červenou čočkou

Suroviny:
pórek (asi 3/4 většího kusu), brambora, olej, červená čočka, sůl, zeleninový bujon (doporučuju Natur od Vitany, který nemá šílené složení) a zakysaná smetana na dochucení.


Postup:
1. Pórek jsem pokrájela na větší kolečka a bramboru na kostičky.
2. V hrnci jsem rozpálila olej, na něm orestovala pórek spolu s bramborou, všechno zalila vodou, přidala čtvrtku bujonu a nechala asi 20 minut vařit.
3. V mezičase jsem v malém kastrůlku dala vařit červenou čočku.
4. Uvařený pórek s bramborou jsem rozmixovala ponorným mixérem, přidala čočku a na talíři dochutila zakysanou smetanou.



Žádné komentáře:

Okomentovat