10. 3. 2013

Cheesecake

Dlouho, hodně dlouho jsem chtěla udělat cheesecake. Jenže, co si bude vykládat - nákup víc jak půl kila Philadelphie nebo Lučiny není zrovna žádná láce. A protože mě vždycky bavila spíše kuchařina, než cukrařina, řekla jsem si, že cheesecake udělám jednou, až vyhraju ve sportce.
Jenže pak jsem potkala Hanku. Sympatickou dámu, která je dobrodružkou, cestovatelkou a už několik krát byla v US. Ta mě přesvědčila, že cheesecake vlastně není nic jiného, než tvarožník a když jej udělám z tvarohu, nic se nestane.
Když jejím slovům dali za pravdu na stránkách lidovek a bbc good food, rozhodla jsem se chopit formy na pečení a  jednat. Recept, který  uvedu je složeninou čtyř receptů.



Cheesecake
- nesladím a preferuji spíše méně sladké dezerty, čemuž odpovídá i množství cukru. Pokud někdo sladí více, doporučuju přidat cukru...
- inspiraci jsem čerpala na následujících odkazech:
http://www.albert.cz/radce-zakaznika/recepty/cheesecake.html
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/4653/strawberry-cheesecake-in-4-easy-steps-
http://www.lidovky.cz/dobra-chut.aspx?c=A051219_155049_ln_recepty_jel
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/1137-recepty/?recept=1091


Suroviny:
Na korpus:
1 balení čajových sušenek z Alberta (240g), 110 g másla

Na tvaroh:
600g tvarohu v papíru, 3 vajíčka, 90ml smetany ke šlehání, 100 g hnědého cukru, zhruba dvě lžičky vanilkového extraktu, pár kapek citronu


Postup:
1. Důkladně jsem vymazala dortovou formu o průměru 24 cm a dno vyložila pečícím papírem.
2. Odvážila jsem máslo, na mírném ohni, na nejmenším sporátku jej pomaličku rozpouštěla.
3. V robotu jsem rozmělnila všechny sušenky a nasypala je do misky.
4. Sušenkový prach jsem promíchala s máslem, směs vysypala do formy, pečlivě udusala whiskovkou a na dobu uklizení tvůrčího svinčíku, znovupročtení recetů a kontrolu facebooku nechala zchladit v ledničce.
5. Zapla jsem troubu na 170°C
6. Odvážila tvaroh, cukr, smetanu, přilila vanilkový extrakt, dodala vajíčka, pro radost zakápla citronem a vše divoce umixovala.
7. Z lednice jsem vytáhla korpus a do dortové formy přidala tvarohovou směs.
8. Cheesecake jsem pekla nejprve 20 minut na 170°C a pak asi hodinu na 140°C



2 komentáře: