Drožďová pomazánka

Nějak se mi doma sešly tři balíčky droždí, proto jsem se rozhodla vyrobit si pomazánku. Recept jsem čerpala z časopisu Apetit. Mimochodem, zrovna je v prodeji kniha se svázanými čísly... :)




Drožďová pomazánka
Recept jsem si lehce upravila zredukováním vajíček (naše slepice nejsou vajíčková torpéda) a taky jsem dala o kostku méně. Nutno podotknout, že i přes úpravu je pomazánka moc fajn.

Suroviny:
3 kostky droždí, 3 vajíčka, kousek uzeného, dvě okurky, trocha mléka, cibule, sádlo, sůl, strouhanka

Postup:
1. Vajíčka jsem rozbila do hrnku, prohlédla, jestli se někde neloudá kousíček šlupky a rozkvedlala s troškou mléka.
2. Nakrájela jsem cibuli na drobno a v kastrolku ji nechala zesklovatět na sádle.
3. K cibuli putovalo rozdrolené droždí, které jsem za stálého míchání nechala rozpustit. Recept zvěstoval, že se po rozpuštění začne znovu hrudkovat a opékat. Nic podobného jsem však neregistrovala, proto jsem se chopila na kostičky pokrájeného uzeného a přidala ho k droždí a cibuli.
4. Vše jsem zasypala strouhankou, promíchala, přilila vajíčka a s pomocí vařečky rozpoutala divoké míchání.
5. Jakmile vajíčka ztuhla, bylo na čase angažovat na malé kostičky nakrájenou okurku, ochutnat a podle potřeby dosolit.


Je libo trochu retra? :)




Komentáře

  1. Šmanja,tuhle dobrotku -bez toho uzeného - mi dělala maminka doma,jako jediná jsem se po ní mohla uslintat,smrděl při její výrobě celý dům,ale já ji zbožnovala,už ted ledva to tu u tebe vidím, mi tečou sliny....mnaaaaaam, možná,když tam přidám to uzené,přemluvím k ní i mužíčka;-) díky za skvělý typ a připomenutí;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to nesmrdí, stejně jako tvarůžky. To si jenom lidé špatné vykládají :) Moc ráda jsem inspirovala :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky