Knihomolské okénko - Fabešová Iveta / Iveta a české sladkosti

Stručná verze:

Snad všechno, co potřebuji o českých dezertech vědět v jedné knize. Buchty, krémy, zmrzliny, náplně, dorty, koláče, základní technologické postupy a další v doprovodu pěkných fotografií. Pro příště bych snad jen upravila logiku receptů. Např. u mazance je prvním pokynem předehřání trouby na 200°C. Jedná se o kynuté těsto, takže by mi jela trouba hodinu až dvě na prázdno...





Web:

Ukecaná verze:
Slečna Fabešová mi byla vždycky tak nějak sympatická. Když mi v knihovně padl do oka její literární počin, chňapla jsem po něm s rychlostí blesku a už jsme si to spolu štrádovali domů.

Aktuálně mám knížku asi čtyři krát prodlouženou a opravdu se mi nechce moc vracet... :)
Moc se mi líbí, že autorka před samotným přívalem receptů se v úvodu věnuje popisu surovin a základních technik.

Když se píše o koláčích, předchází kapitole několik stránek s náplněmi. Části věnované dortům předchází několik stránek s krémy.
Kromě teoretické části se na 187 stranách můžu těšit z receptů na koláče, buchty, dorty, různé moučníky a zmrzliny.

Co mě lehce zamrzelo je posloupnost u mazance, který zrovna tvořím. Pokyny jako první úkon velí zapnout troubu na 200°C. Vzhledem k tomu, že se jedná o kynuté těsto a trouba mi tak jela dvě hodiny na prázdno. Spíš bych možná začala větou rozinky namočíme do rumu... Každopádně se mohla vloudit chybička. Vím, co jsem se natrápila já, když jsem psala absolventku.

Baví mě spíše vaření, než cukrařina, ale myslím, že základem každé dobré kuchařky je mít v malíčku i několik dezertů. Knížka Ivety Fabešové je krásné shrnutí všeho, co bych o českém pečení měla vědět.





Komentáře

Oblíbené příspěvky