24. 3. 2013

Lívance s javorovým sirupem

Neexistuje snad jídlo, na které bych měla více vzpomínek. Prosluněné letní (jarní, podzimní, zimní) ráno s přáteli, kteří kvůli návštěvě urazili stovky kilometrů. Hříšná žravka během dámského  posezení. Odpoledne s matičkou a snaha se poslnit před návštěvou divadla a další. Skvělé chvíle, které mám mimo jiné spojené s lívanci aneb výtečnou, sytou, (sebe)rozmazlovací snídaní, která jednoduše nezklame. :)

Chutnají líp, než vypadají na fotce. Věřte mi! :)



Lívance s javorovým sirupem
- sešit s receptem na lívance se přede mnou dneska vytrvale schovával, proto jsem se inspirovala zde
- já jsem vyráběla víceméně jenom pro sebe, proto jsem použila menší šálek na kafe, kdybych vařila pro regiment vemu půllitřák...

Suroviny
hrnek mléka, hrnek hladké mouky, vajíčko, špetka soli, troška prášku do pečiva, symbolicky javorového sirupu, jablko nastrouhané na jemném struhadle, máslo na tepelnou úpravu a javorový sirup k podávání


Postup:
1. Mléko, mouka, vajíčko, špetka soli, kypřící prášek a troška javorového sirupu putovali do misky.
2. K předchozím surovinám jsem přistrouhala 1 jablko a všechno jsem důkladně promíchala metličkou.
3. Na pánvích jsem rozžhavila máslo a vyráběla malá kolečka, která jsem podle potřeby obracela.
4. Hotové lívance jsem si vychutnávala s javorovým sirupem.


U nás se říká: Moš vjynkši oči, jak břuch. (Máš větší oči, než břicho) což je tak trochu můj případ s lívanci. Hladové oči se nezapřou...


6 komentářů:

  1. mnaaaaam! Chci za chvilku na snidani!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za cestovné, diety, případné ubytování a přiměřenou apanáž jsem ochotná přijet, domluvit se a navařit. ;) :P

      Vymazat
  2. Tak mě po přečtení přepadly hříšné chutě! Asi budou o víkendu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se toho neboj! :) Hříchu vstříc :)

      Vymazat