30. 3. 2013

Mrkvové muffiny

Mrkev mám moc ráda, čerstvou jen tak na přikusování, v polévkách, salátech, omáčkách... Nikdy jsem ji však nepoužila na pečení, což jsem se rozhodla napravit. Recept je poměrně jednoduchý a výsledek dobrý, takže se mrkvové muffiny v mojí kuchyni neobjevují určitě naposled. 




Mrkvové muffiny
- recept jsem převzala z kuchařky Recepty z farmářského trhu
- oproti původnímu receptu jsem ubrala cukru a příště uberu asi více...

Suroviny:
300 g mrkve, 1 velké jablko, 300 g hladké mouky, 200 g cukru krupice, 3 velká vejce, 200 ml oleje, 3/4 lžičky jedlé sody, 1,5 lžičky prášku do pečiva, skořice, vanilkový extrakt, špetka soli

Postup:
1. Formu na muffiny jsem vyložila košíčky.
2. Mrkev spolu s jablkem jsem očistila a nastrouhala na jemno.
3. Zapla jsem troubu na 180°C
4. Vejce jsem ušlehala s olejem a vanilkovým extraktem. Šlehání jsem nikterak nepřeháněla v obavě před vytvořením vanilkové majonézy.
5. Připravená vejce a sypké suroviny jsem přidala k jablkům s mrkví a vše důkladně, opravdu důkladně promíchala.
6. Směsí jsem naplnila košíčky a dala péct.

Dneska bych v kulturní vložce ráda představila jednu lokální kapelu, kterou mám docela ráda.  Více o Sakumprásk na Bandzone


4 komentáře:

  1. Mňam:) ty úplně lákají k zakousnutí

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá dobře a zdravě!!! Lenka K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré to je a nezdravého jsem tam ani nic nedala :). Vajíčka jsou domácí, mouka celozrná, mrkev, jablko, cukr je nerafinovaný...

      Vymazat