16. 3. 2013

Žampiony zapečené s kuskusem, zeleninový salát

To mi takhle chutnaly perníčky přivezené z Pardubic, brambůrky a čedarové sušenky, balíček gumových bonbonů aj. Samozřejmě, že mi šmakoval i cheesecake a neodmítla jsem ani štrůdl od kolegyně.
Pak už jen stačilo zapnout televizi, kde na mě vybafli takoví ti strašně silní lidé, co je musí vyvážet jeřábem a mě se jalo svědomí. Navíc se vlivem stravy začal můj obličej vracet do puberty, což člověku na náladě nepřidá.
Sic jsem do sebe nenaházela v úvodu zmíněné suroviny během jednoho dne, svědomí se ozvalo a donutilo mě udělat něco lehčího k sobotnímu obědu.




Žampiony zapečené s kuskusem, zeleninový salát
- recept jsem čerpala z Delicous blogu
- žampiony mívají občas zlevněné na 20kč v Hypernově (čili 10kč/kus)

Suroviny:
Salát
zeleninu, kterou jsem měla doma (ledový salát, rukolu, okurku, cherry rajče, kus okurky, papriky a teď si říkám, že jsem mohla dát i plátky mrkve)
zálivka:
olej ze sušených rajčat, vinný ocet, sůl, dijonskou horčici

Žampiony:
2 velké žampiony, několik malých žampionků, kuskus, 2 sušená rajčata, máslo, kmín, cibuli, sůl, drcený kmín

Postup:
1. Zapla jsem troubu na 175°C a očistila žampiony.
2. Na drobno nakrájenou cibuli jsem orestovala na másle, lehce zasypala drceným kmínem a přidala na proužky nakrájené malé žampiony spolu s nožičkami portobell.
3. K žampionům, které jsem osolila putoval kuskus a za ním voda. Všechno hezky pod pokličku.
4. Velké žampiony jsem šoupla na předpékačku do trouby.
5.  Sušená rajčata jsem pokrájela na kousky a dala stranou, dokud se kuskus nedodělá.
6. Z oleje, vinného octa, dijonské hořčice a soli jsem si vyrobila zálivku.
7. Do hotového kuskusu jsem zamíchala sušená rajčata a podle potřeby dochutila.
8. Žampiony jsem vytáhla z trouby, lehce zasolila klobouček, nadila ochuceným kuskusem a nechala zapékat asi dvacet minut zapékat.
9. Zeleninu jsem krájela podle nálady, dávala do misky a ochutila zálivkou.
10. Na talíř jsem si nadělila salátu a do středu posadila hotový žampion.

PS: Dostala jsem potřebu změnit design blogu. Má někdo nějaký tip na super šablony?
A písnička, která mě poslední dobou hodně baví jako bonus.


2 komentáře: