1. 4. 2013

Mazaný mazanec

Připadala jsem si jako hrdinka nějaké knihy o polárním výstupu nebo úniku ze Sibiře. Nohy se mi bořily do mnoha, mnoha a mnoha centimetrů sněhu, nepříjemná vánice mi bránila v chůzi. Už jsem se těšila, až budu doma. Na grog a na velikonoční mazanec. Zní to trochu bizardně, ale tak si tady žijem...




Mazanec
- recept mám z knihy Iveta a české sladkosti

Suroviny:
42 g droždí, 100 g krupicového cukru, 200 ml mléka, 500 g polohrubé mouky, 50 g rozinek namočených v tuzemáku, vanilková esence (sáček v. cukru), 3 žloutky, 150 g rozpuštěného másla, 1 vejce na potření

Postup
1. Rozinky jsem namočila do rumu.
2. Mléku jsem dopřála ohřání se na pokojovou teplotu, seznámila ho s trochou cukru a rozdrolila do něj droždí.
3. Žloutky jsem oddělila od bílků.
4. Máslo jsem odvážila  a dala pomalu roztápět.
5. Do mísy jsem dala mouku, cukr, rozinky, esenci, máslo, žloutky, kvásek a všechno promíchala.
6. Těsto jsem dala kynout do tepla. 
7. Z vykynutého těsta jsem vypracovala dva bochánky, položila na plech vystlaný pečícím papírem, pomazala rozšlehaným vejcem, dala je ještě na chvíli kynout a zapla troubu na 200°C.
8. Deset minut jsem mazancům dopřála divoké pečení, pak to stáhla na 160°C a nechala péct, dokud nebylo vykonáno. :)

Dneska přidám jeden z filmů, co mám ráda. 


Žádné komentáře:

Okomentovat