Mladá slepice na paprice

Dnešním příspěvkěm určitě potěším všechny, kdo mají rádi prvorepublikovou kuchyni. Mladou slepici na paprice jsem se naučila vařit podle ručně psaného sešitu po mojí babičce psaného roku 1925, ze kterého jsem už v minulosti publikovala.
Jedná se o ten druh české kuchyně, který je za dvacet minut hotový. Lehce jsem si jej upravila. O sto let později už přecijen tolik neběháme po dvorku za účelem zabití si oběda, suroviny se nám lehce změnily a i té energie vydáme méně.





Mladá slepice na paprice
- občas si kousky masa nakládám den předem s paprikou a trochou oleje
- v zimě používám konzervovaná rajčata, v létě si vychutnávám pokrm s čerstvými rajčaty
- k podávání jsou výtečné brambory, stejně tak i těstoviny
- rychlost úpravy pokrmu se odvíjí od velikosti kousků masa


Suroviny
kuřecí maso (ideálně prsa), koření paprika, cibule, máslo/sádlo, sůl, pepř, zakysaná smetana, mouka

Postup:
1. Kuřecí maso jsem nakrájela na menší kousky, dala do misky, kam putovala paprika a trocha oleje.
2. Druhý den jsem nakrájela cibuli na drobno a orestovala na trošce másla.
3. K cibuli jsem přidala připravené kuřecí maso, znovu restovala a zalila půlkou plechovky rajčat, posléze pak i troškou vody.
4. Vše jsem nechala asi pět minut povařit, v mezičase jsem rozmíchala v hrníčku trochu mouky, zakysané smetany a vody.
5. Protože se mi i přes divoké míchání vytvořily knedlíčky, kuchařskou pinzetou jsem vytáhla maso a vše rozmixovala ponorným mixérem.  Maso vytahuji i bez knedlíčkového neštěstí, protože rajčata je třeba nějak propasírovat nebo rozmixovat.
6. Maso jsem vrátila zpět do hlubší pánve, nechala ještě vyvařit mouku a podle potřeby dochutila solí, paprikou a pepřem.


Komentáře

  1. Ruměnko, nádhera, v těchto starých receptech, které se dědí po generace je tak i trochu poetiky...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Máš stoprocentní pravdu. Jsou psány naprosto odlišným jazykem od toho, který dneska používáme a líbí se mi i prostota receptů :)

      Vymazat
  2. Klasika, která nezklame :-) Babiččin receptář - to je krásný poklad! Určitě ho ochraňuješ jako oko v hlavě, viď!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny kuchařky ochraňuju, jako oko v hlavě. Ačkoli je pravdou, že se sešitem po babičce narozdíl od ostatních necestuji, listuje se jím jen v obýváku apod. :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky