7. 4. 2013

Výtečný kapustový hrnec s brambory

Listovala jsem kuchařkou Recepty z farmářských trhů a trochu nedůvěřivě koukala na recept před sebou. Tohle, že je u Michopůlů šlágr? Fakt jsou tak nadšení z kapustového hrnce? Protože se hlad pomalu hlásil o slovo a suroviny uvedené ve výčtu jsem potřebovala zužitkovat, šla jsem do toho! :)
A moc mi chutnalo! Za pár kaček, dobré, rychlé jídlo. Kapustový hrnec jsem určitě nevařila naposledy. :)



Kapustový hrnec
- dala jsem na rady Nigelly Lawson a začala používat kuřecí stehenní (kuřecí steak maso), je pro mnohá jídla opravdu chutnější a finančně nevýhodné taky není
- ... kdybych vynechala maso, nechybělo by mi...
- maso jsem nepřidávala na konci, ale už na začátku vaření, aby se co nejlépe provařilo a dodalo jídlu chuť

Suroviny:
Kapusta, brambory, kuřecí maso/krůtí maso, máslo, mouka, muškátový oříšek, kmín, sůl, voda

Postup:
1. Pokrájela jsem kapustu na větší proužky, brambory na menší kostičky. 
2. Do konvice jsem si připravila vodu.
3. V hrnci jsem rozpustila máslo, přidala trochu kmínu, mouku, vytvořila světlou jíšku, kterou jsem zalila vodou a divoce míchala.
4. Do hrnce putovala kapusta, kuřecí maso a brambory. Vše jsem nechala asi čtvrt hodinky vařit.
5. Obsah hrnce jsem dochutila podle potřeby muškátovým oříškem, solí a ještě chvilku nechala povařit.

Dneska si dovolím přidat jednu z písniček mého mládí. Jooooooo, to byly časy... :)


2 komentáře:

  1. Jé to je krásný překlep - "Kapustový hrnec jsem určitě nevařila poprvé." :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem si to opravila :). Ony překlepy jsou občas hodně zábavné a zákeřné. Když jsem psala absolventku, měla jsem několik krát místo pravidla - plavidla apod. Takže během kontroly mého veledíla s kamarádem a kamarádkou jsme se docela dost nasmáli. :) No a taky jsem jednou šla kolem drogerie, kde se chlubili, že mají zavádějící ceny na kosmetické výrobky.... :)

      Vymazat