Vývarový apdejt

Vlastně netuším, proč jsem o předpékání kuřecích skeletů na vývar dověděla až tak pozdě. Nicméně lépe pozdě, než později. Nicméně, protože píšu o kuřecím vývaru podruhé, rozhodla jsem se pro zachování originality udělat tentokrát prásknout rodinný recept na drožďové knedlíčky. Jestli tohle čirou náhodou čte osoba, která vaří vývar pro bufet Nový Svět v Ostravě, prosím, aby pečlivě studovala. Za odpovídající honorář jsem ochotná názorně předvést...



Kuřecí vývar s drožďovými knedlíčky

Suroviny:
Na vývar
Kuřecí skelety, kořenová zelenina (v mém případě mrkev a celer), hřebíček, nové koření, bobkový list, hřebíček, sůl

Na knedlíčky
droždí (já použila přibližně dvě kostky), strouhanku, droždí,  vejce, tuk (v mém případě máslo, ale pokud použijete olej, J. Babica na vás z kastrůlku nevyskočí a nevysaje z vás gastrodůstojnost), sůl, česnek, majoránka

Knedlíčky před a po uvaření aneb můj pokus se zamřažováním knedlíčků do zásoby :)

Postup:
1. Den předem jsem pekla oříškovou buchtu, proto jsem využila rozpálené trouby a šoupla do ní kuřecí skelety, podlité troškou vody, dokud nezezlátly.
2. V den D jsem skelety dala do hrnce, zalila vodou a na mírném ohni nechala cca dvě hodiny táhnout. Ze začátku jsem pro jistotu zkontrolovala, jestli se netvoří bílkovina a není ji třa sebrat. Kalný vývar jsem nechtěla.
3. V závěrečné hodince vývarového tažení byla ta správná chvíle na očištění mrkve s celerem, příslušného rozkrájení a spolu s kořením vložení do polévky.
4. Během závěrečné hodinky bylo dost času na to, si vyrobit knedlíčky. Cibuli jsem rozkrájela na drobno. Do bílku, co mi zůstal z minula jsem rozklepla menší vajíčko, oloupala česnek, vytáhla droždí a strouhanku.
Taky jste si všimli, že když použijete dva bílky na jeden žloutek má domácí vajíčko stejnou barvu, jako kupované?
5. V malém kastrůlku jsem zpěnila máslo, šoupla na něj cibuli a nechala zesklovatět. 
6. Na cibuli jsem rozdrolila droždí a míchala dokud se mi nerozpustilo.
7. Dala jsem vařit vodu pro přípravu knedlíčků. 
8. Roztopené droždí jsem stáhla z plotny, zasypala trochou strouhanky, lehce promíchala, přidala česnek, majoránku, trochu soli, vajíčko a strouhanku podle potřeby, dokud se mi nevytvořilo tužší těsto. Já totiž ráda knedlíčky tvrdší, ale ani tady se nic nesmí přehánět. Knedlíček není dlažební kostka.
9. Osolila jsem vodu, a vyrobila zkušebního knedlíčka. Když vyplaval a byl výborný, začala jsem tvořit další a ty házet do vody. V opačném případě bych buď dochutila nebo zahustila. Jakmile začali vyplavávat, bylo hotovo.
10. Hotové knedlíčky jsem odložila stranou.
11. Vývar jsem zcedila, obrala skelety, naporcovala zeleninu, spolu s petrželkou a knedlíčky znovu vložila do polévky.





Komentáře

Oblíbené příspěvky