2. 5. 2013

Feelgood flapjacks aneb ov. vločky zapečené s ovocem, semínky, araš. máslem a jav. sirupem

Vypečený chleba s křupavou kůrkou je pro mě pořád delikatesou. Lépe však chutná, když ho nejím každý den. Stejně tak pečivo, proto jsem v poslední době začala hodně experimentovat se svačinkami. Mým nejnovějším úspěchem jsou zapečené ovesné vločky, chutnají po banánu, krásně je zjemňuje jablko a šmrnc dodávají rozinky se semínky.
Jak jsou výborné, tak jsou zdravé - až na máslo obsahují samé zdravé věci, takže správná volba :)




Feelgood flapjacks
- inspirací mi byl recept na bbcgood food 
- v záloze jsem měla ještě sušené švestky, ale vzhledem k množství rozinek a semínek mi přišly nadbytečné
- poslední tři suroviny jsou různě obměnitelné :)

Suroviny
2 rozmačkané zralé banány, 1 nastrouhané jablko, 250 g ov. vloček, 50 g másla, 3 lžíce jav. sirupu (medu), 2 lžíce arašídového másla, 100 g rozinek, 85 g oříšků či semínek, 80 g meruněk

Postup:
1. Vymazala jsem zapékací misku.
2. Odměřila jsem máslo, arašídové máslo a javorový sirup, vše jsem zahřála a rozpustila na pánvi.
3. Banán jsem rozmačkala vidličkou s rozmíchala s nastrouhaným jablkem.
4. Všechny suroviny jsem dala do jedné misky a obohatila o ovesné vločky, rozinky a semínka.
5. Vše jsem promíchala, přendala do zapékací misky a zapékala do zezlatovění na 175°C.



1 komentář:

  1. Měla jsem flapjack z obchodu a překvapilo mě, jak hrozně slaďoučké to bylo, na mě dokonce až moc, tak mám v plánu také zkusit vlastní domácí a dosladit si jej podle chuti, vypadá to moc dobře.

    OdpovědětVymazat