Slané koláčky (Savoury scones)

Víte, jak se říká: Je to lehké, jako facka? No tak scones jsou ještě jednodušší. :) Chuť jsem jemně doladila rozřezáním a namazáním žervé.
Věřím, že budou dobré i s jiným sýrem, než je čedar a samo kypřící mouka není nic jiného, než mouka s kypřícím práškem.

 
 
 
 
Savoury scones
- původní recept je zde
- množství, které uvádím je na poloviční dávku
 
 
Suroviny:
225 g samo-kypřící mouky, 75 g másla, 1 vajíčko, 2 lžíce mléka, 50 g čedaru, špetka drceného kmínu
 
Postup:
1. Z mouky a másla jsem vytvořila drobenku.
2. Vajíčko jsem rozmíchala z mlékem.
3. Obsah misky s vajíčkem a mlékem putoval k máslu s moukou, přidala jsem sůl a vytvořila těsto. Podle potřeby jsem přidávala mléko.
4. Těsto jsem rozválela a posypala nastrouhaným sýrem. Placku se sýrem jsem přeložila a znovu rozválela tak, aby měla výšku cca 2,5 cm.
5. Úzkou skleničkou jsem vykrajovala kolečka.
6. Vše jsem přemístila na plech s pečícím papírem, potřela rozkvedlaným vajíčkem a pekla ve vyhřáté troubě na 200°C přibližně 15 minut.
 
 
 
 

Komentáře

  1. Tak tohle vypadá jako správná prasárnička, mňam to by mi určitě chutnalo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc dobrý, zvlášť s žervé. Když jsem nabídla kamarádce, tak mě ukazovala, jak se na ni koláček směje :)

      Vymazat
  2. tuhle mouku vůbec neznám :) vypadá to suprově!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Mouka je k dostání v potravinách Marks and Spencer potravinách běžně okolo 65,- Kč za 1,5 Kg. Občas ji vyprodávají za 16 Kč, na což jsem narazila já. :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky