27. 5. 2013

Zapečené těstoviny s květákem

Dneska znovu nabízím lehkou inspiraci, kterak využít část staršího pečiva v kombinaci s receptem na rajčatuprosté těstoviny. Recept jsem si lehce uzpůsobila na lokální poměry, proto se jedná o lehkou inpirací knihou Jamie Oliver 30 minut v kuchyni. Samozřejmě, že s čedarem bude pokrm jiná liga. Nicméně myslím, že při záměně na jiný (30%ní)  sýr na vás nevyskočí z trouby Jirka B. a nepromění vás kouzelnou vařečkou na kostku masoxu... :)
Výhodou receptu je, že vykouzlíte výtečný pokrm aniž byste ze sebe dělali v obchodě hloupé nákupem nesmyslných, předražených kořenících směsí.



Zapečené těstoviny s květákem:

Suroviny:
květák (na tři porce mi vystačila půlka menšího), těstoviny, slanina (kópila jsem pět deka), zakysaná smetana, měkký sýr, sůl, bylinky (petržel, rozmarýn)

Postup:
1. Rozžhavila jsem troubu a na pekáček pokladla plátky slaniny.
2. Květák jsem po(h)různu rozlámala a dala do vroucí vody vařit s těstovinami.
3. Měkký sýr jsem nastrouhala do misky.
4. Do robotu jsem dala dva krajíčky staršího chleba, rozmixovala je s  zak. smetanou a bylinkami.
5. Květák jsem vybrala z uvařených těstovin, smíchala v zapékací míse, kde se pekla slanina, se sýrem a zakysou smetanou. Osolila jsem a rozmačkala mačkadlem na brambory.
6. Do zapékací mísy rychlosti blesku putovaly těstoviny, vše jsem promíchala, ochutnala a zasypala chlebem se slaninou.
7. Vše jsem zapékala asi půl hodiny, dokud mě to nezezlátlo jako západ slunce v romantickém filmu a zastrouhala Gran Moravií.

2 komentáře: