27. 6. 2013

Sportovní okénko - Pole dance

Když má člověk zálibu v dobrém jídle a jeho vytváření, je žádoucí mít koníček i ve sportu nebo občas nějakou tomu podobnou aktivitu vyvinout. Osobně jsem v tělocviku nepatřila mezi premiantky, ale traumata ze školní docházky mi nezabránila radosti z pohybu.  Ráda se toulám po Beskydech, zajdu si na bazén, procházku, nákupy (myslím, že celodenní nákupy by se měly zařadit mezi sporty - než člověk obejde všechny ty uličky, zkonzultuje zboží...) a ráda vyzkouším nějaký nový sport. Tentokrát jsem s kamarádkou vyrazila na Pole dance a o tom bych se dneska ráda rozepsala.



Stručná verze:

Cvičící potřeby:
Kraťasy, tílko - pokud u toho zůstanete, tak botky na způsob balerínek

Cena v Karviné:
110,- Kč/ lekce

Kde v Karviné:
Já byla ve Fitness Orlando na náměstí.

Náročnost:
Makačka, dřina, odvaha a modřiny.

Dojmy:
+ sympatická, trpělivá a zkušená cvičitelka
+ cvičilo se v lehkém přítmí
+ kladen důraz na eleganci
+ líp jsem se v životě neprotáhla 
+ člověk si uvědomí hranice své odvahy (několik krát jsem měla strach, že sebou šeredně plácnu)
+ posílení rukou a vlastně, koordinace pohybů a celého těla


Ukecanější verze:
Je středeční večer a já se s kamarádkou scházím u kašny na karvinském náměstí. Už z daleka na ni mávám a vítáme se. Naše kroky dále pokračují směr cvičiště. Stoupáme do schodů, platíme na recepci a jdeme se převléct. V. mi půjčuje kraťasy - no vypadám jako hňup, ale začátky jsou vždycky těžké. Loudáme se směr tělocvična. 
Před námi je ještě lekce fitboxu. Šmírujeme. 
"To je ten box, co tě tak bavil?", ptá se mě V.
" Ne, ale vypadá to zajímavě."
Přichází lektorka, seznamujeme se.  Chvilka čekání na konec fit boxové lekce a nastupujeme. Ujímáme se tyčky. Začínáme dokonalým protáhnutím celého těla. Hlavně nohy a ruce. Pokračuje se ukázkou základní chůze, chvilku na špičkách v jednu stranu a chvilku v druhou stranu. Navazujeme nejjednoduššími cviky. Sranda mě přechází ve chvílích, kdy se mám na tyčce nezavěšená otočit.  Mám ráda stabilitu a tohle je jiný šálek kafe. Nicméně zkouším. Dále pak pokračujeme cvičením a pokusy o další cviky. Kamarádka si evidentně užívá a musím říct, že ji to i jde.
Hodina se rychleji, než rychle chýlí ke konci přichází ještě posilování na ruce a závěrečné protažení. Jdeme se převléct, osprchovat. 
V. ožila, je nadšená a poprvé z ní vidím upřímnou radost ze sportu. Pochvaluje si. Mě to taky bavilo, ale nebude to pro mě ideální. Mám sice ráda výzvy, baví mě pokořování vlastních strachů a limitů, ale asi mi vyhovují víc jiné sporty... 
Třeba vyzkoušet něco dalšího. Sedíme na gauči a probíráme rozvrh fitcentra, ještě se tu určitě objevíme. 


Žádné komentáře:

Okomentovat