Kuskus s hlívou ústřičnou a zeleninou

Moc ráda si pročítám jídelní lístky a polední nabídky restaurací. Jsou pro mě skvělým zdrojem inspirace a učební pomůckou. V minulém týdnu mě zaujal kuskus s hlívou ústřicnou a zeleninou, sypaný uzeným sýrem. Chvilka gůglení a já se mohla vydat vstříc novým, chuťovým zážitkům. V mrazáku jsem měla brokolici, takže putovala do pokrmu. Bylo to ponejprv a naposled, co jsem si koupila mraženou brokolici. Jestli tohle bude číst ředitel výroby Findusu mám pro něj vzkaz: Za ten obsah vody a kvalitu zeleniny byste se měl stydět!





Kuskus s hlívou ústřičnou a zeleninou

Suroviny:
kuskus, hlíva ústřičná, cibule, česnek, slanina, voda, sůl, symbolicky tymiánu a majoránky, uzený sýr na posypání

Postup:
1. Rozehřála jsem pánev a na ni rozpustila nadrobno nakrájenou cibuli. 
2. Restovala jsem dozlatova a přidala pokrájenou hlívu, vše jsem za stálého míchání tepelně upravovala na pánvi a posléze zalila vodou.
3. Hlívu jsem dusila asi deset minut. 
4. Po chvilce dušení přišel čas na přidání zeleniny, koření a česneku. U té zeleniny jsem teda nepěkně zaklela, protože člověk si říká - brokolice - dám ji nakonec, ať to není chcípáček. Ta mražená už byla a jako bonus jsem nemusela přidávat víc vody...
5. Do směsi jsem přidala kuskus a začala si krájet (strouhat pro ty, co nemají plátkový) sýr. 
6. Pokrm jsem ochutnala, podle potřeby dochutila a zasypala sýrem.



Komentáře

Oblíbené příspěvky