28. 7. 2013

Rybízový koláč s drobénkou

Bylo mi jasné, že ta buchta bude dobrá! Překvapilo mě však, jak moc je dobrá! Výborné, jemné, kynuté těsto se skvělou náplní a křupavou posýpkou. Nic lehkého odolat!

Odpočinek na lehátku po hrabání se na zahrádce :)


Rybízový koláč s drobénkou
- mám ráda vyšší těsto, proto mi osobně stačilo na 1 plech. Ostatním určitě výjde na dva. V případě dvou plechů bych zvážila větší množství tvarohu a ovoce.

Suroviny:
500 g hladké mouky, 250 ml mléka, 125 g cukru + cosi málo do tvarohu, půl kostky droždí, 3 vejce a ještě jeden žloutek, 100 g másla, špetka soli, půl kila tvarohu (dvě vaničky) + asi 300 g rybízu

Na drobenku:
140 g hrubé mouky, 90 g cukru, 100 g másla

Postup:
1. Mléko jsem ohřála tak, aby bylo vlažné, lehce ocukrovala a rozdrolila do něj půlku droždí. Nechala jsem vzejít kvásek.
2. V mezičase byla ideální chvíle pro odvážení mouky, dalšího cukru, másla. Do mísy jsem přidala i vajíčko a žloutek.
3.  K surovinám v bodě 2 přilila vzešlý kvásek, vypracovala těsto a dala kynout do tepla. Což je při aktuálním počasí prakticky kdekoli...
4.  Tvaroh jsem vyndala z vaniček, smíchala s dvěma vajíčky, osladila, sobě pro radost přilila trochu vanilkového extraktu a dala do ledničky, než vykyne těsto.
5. Připravila jsem si drobénku a očistila rybíz.
6. Rozehřála jsem troubu na 180°C.
7. Na vymaštěný plech jsem rozprostřela těsto, zasypala rybízem

Zdroj: Albert v kuchyni od jara do zimy

Žádné komentáře:

Okomentovat