12. 7. 2013

Rýže se sušenými rajčaty a kuřecím masem

Z části, abych si zpravila chuť a z části pro demonstraci svých představ, co jsem si představovala při objednávce pokrmu rizoto s kuřecím masem a sušenými rajčaty, jsem se vrhla do vaření. Kdybych použila rýži arborio, napíšu v úvodu risotto. Nicméně pro sebe doma používám obyčejnou rýži a i návštěvy si pomlaskávají, když se potřebujeme rychle najíst (a že se mí strávníci nebojí kritiky). Ve veřejném stravování bych si tuhle babicovačku nedovolila... :)





Rýže se sušenými rajčaty a kuřecím masem
- fajnšmekři použijí k zalévání kuřecí vývar a jako sýr parmazán, ale to jen tak pro připomenutí :)

Suroviny:
rýže, kuřecí maso, sušená rajčata, suché bílé víno, sůl, cibuli, trochu másla, sýr Gran Moravia

Postup:
1. Startovala jsem jako obvykle kráječkou. Pro začátek cibulí na drobno, pak rajčata a ve finále kuřecí maso. 
2. V dalším levelu či úkonu jsem na rozehřátou pánev nalila trochu oleje z lahvičky se sušenýma rajčatama a orestovala na něm osolené kuřecí maso. To jsem po vyhotovení bokem s tím, že půlku použiju ještě na nějaký salát a půlka půjde do rizota. 
3. Do prázdné pánve jsem znovu nalila trošinku oleje z rajčat, přidala cibuli a orestovala ji dozlatova.
4. Na cibuli jsem pak lehce opražila rýži, zalila ji trochou vína a počkala dokud se neodpaří. 
5. Pak už to bylo na chvilku jen o přilévání vody, aby rýže zůstala kašovitá a zároveň se opékala. Hold od řízků a rýže se neodchází. Nicméně těch 20 minut u plotny uteče coby dup.
6. Když už jsem tak nějak viděla, že za pět minut bude hotovo, přidala jsem trochu másla, půlku kuřecího masa, sušená rajčata, trochu másla a pokračovala v předchozím postupu do úplného uvaření. 


2 komentáře: