Foccacia podle Ely

S Elou jsem se seznámila v italském Pioppe poblíž Bologna. Byla jsem na výměnném pobytu a ona měla na starost ubytování. Spřátelily jsme se už první den. Nalila jsem si neznale celý hrnek super-silného italského kafe a obě jsme si pak z toho dělaly srandu. Elu jsem si oblíbila pro její veselou povahu, otevřenost čistou duši, taky mi s ní bylo fajn. Jednou jsem se ulila z programu a pekly jsme spolu foccaciu. Představte si to: Sedíte na zápraží s výhledem na italské hory (Monte Sole), super lidmi, povídáte si a ukusujete právě upečenou foccaciu. Idylka. Hned po příjezdu jsem si tradiční italské pečivo musela vyzkoušet. Povedlo se je výborná, ačkoli Ela ji umí lépe. Nicméně to časem vypiluju. Recept je blbuvzdorný. Jen pro zopakování uvádím, že těsto na foccaciu je stejné, jako na pizzu.  Viva l Italia!




Foccacia od Ely
- Ela ji docela prolévala olivovým olejem, já jsem byla o dost sporadičtější - už tak jsem domů přijela o konfekční velikost větší...
- prý záleží na každém, jak si ji oblíbí tlustou s tím, že tu silnější si pak můžete naplnit
- celozrnnou mouku z vlastní zkušenosti NEDOPORUČUJU (a to ji obvykle používám, kde můžu...)

Suroviny:
na těsto:
500 g hladké mouky, asi 3 lžíce olivového oleje, voda, menší půlka droždí, med, sůl

na vrch:
já jsem použila: sůl, šalvěj a olivový olej
fajn ale budou určitě i jiné bylinky nebo česnek...

Postup:
1. Do sklenice s vlažnou vodou jsem dala lžíci medu a droždí. Vše jsem rozmíchala a dala vzrůst ven na sluníčko.
2. Odvážila jsem si mouku a přidala olivový olej.
3. Vzešlé droždí jsem zapracovala do mouky, podle potřeby přidala vlažnou vodu a jako poslední krok jsem dosolovala.
4. Těsto jsem na teplém místě nechala vykynout. Jakmile bylo nakynuto, stačilo předehřát roubu, uplácat placku, položit ji na pekáč vymazaný olivovým olejem a posypat připravenou šalvějí a solí.
5. Finále už bylo jenom o upečení na 175 °C a debužírování. :-)



Dneska místo písničky přidávám lekce italštiny, co jsem si našla na netu


Komentáře

Oblíbené příspěvky