Mrkvový koláč (carrot cake)

Dámy a pánové, mrkvový koláč, který dneska přináším je chuťově výborný, žádná bábovkovitá sušinka - krásně se rozplývá na jazyku a patří do kategorie "samožerek". Dáte si jeden kousek a okamžitě si jdete pro další (platí i v případě lidí, jako já, co preferují slaná jídla). Pozor! To ale není všechno! Recept je zdravý a méně kalorický. Prakticky nejnezdravější je žervé na vrchu. Tož! Hurá ke kuchyňské lince a pečeme! Mlsat výborně, zdravě a se sníženými kaloriemi - co chtít víc?




Mrkvový koláč
- jestli máte doma nerafinovaný cukr muscovado, připravte se na pěknou drbačku při šlehání s vajíčkem. Proces se časově lehce protáhne... Chcete-li jet podle receptu, muscovado cukr určitě najdete v potravinách Marks and Spencer, pak bych se ještě mrkla ve zdravé výživě... Nicméně fajn bude určitě i běžný hnědý cukr... 
- použila jsem poloviční dávku rozinek. Bohatě stačila...

Suroviny:
na buchtu
1 pomeranč,280 g očištěné a na drobno nastrouhané mrkve, 70 g rozinek, 125 ml slunečnicového oleje, 230 g celozrnné mouky, přibližně 3/4 sáčku kypřicího prášku, lžička sody, lžička skořice, 140 g (tmavého muscovado) cukru, 2 vajíčka
na polevu
asi 150 g  žervé, moučkový cukr (zlatý sirup), šťávu z půlky pomeranče

Postup:
1. Pomeranč jsem po vzoru Sandokana rozsekla nožem, půlku odšťavňila a do šťávy namočila rozinky.
2. Na jemném struhadle jsem ustrouhala mrkev.
3. Vymazala jsem si menší dortovou formu. Mouku jsem smíchala s kypřícím práškem a skořicí.
4. Jedno vajíčko mělo poněkud komplikovanější osud. Žloutek jsem oddělila od bílku. Bílek putoval do menší misky a žloutek do velké. Druhé vajíčko to už mělo jednoduché a šlo celé do velké misky. Zkontrolovala jsem, jestli se tam někde neproducíruje zatoulaná šlupka.
5. Vajíčko a žloutek jsem ušlehala s cukrem.
6. Ke směsi jsem přidala olej a znovu šlehala.
7. Do oleje s vajíčky putovala mouka, což zapřičinilo vznik tužšího těsta.
8. Vrhla jsem se na výrobu sněhu. Jakmile bylo našleháno, zamíchala jsem jej ke směsi.
9. Do skoro hotového těsta jsem ještě namíchala namočené rozinky a nastrouhanou mrkev.
10. Pekla jsem asi 3/4 hodiny na 160°C. V době pečení jsem si ušlehala žervé se zlatým sirupem a půlkou šťávy z pomeranče.
11. Upečený, vychladlý skvost jsem potřela připravenou polevou a nechala vychladit.

Zdroj inspirace: BBC Good Food



Komentáře

  1. v seznamu surovin chybi mrkev, takze neni jasne mnozstvi...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky