19. 9. 2013

Risotto s houbami, sušenými rajčaty a špenátem

Hurá! Hurá! Hurá! Moje chuťové buňky jsou znovu vzhůru! U oběda si festovně lebedily. Jakoby každé sousto oslavovaly mexickou vlnou a bujarým veselím. A to už jsem začínala mít krizi. Od té doby, co se mi daří poznávat nejúžasnější chutě světa, je pro mě dobré málo. Blbý. No vlastně ne, proč jíst blbě, když krása tkví i v maličkostech. A tohle risotto je paráda. Zvlášť když jsem si debužírovala na surovinách přivezených z Itálie... :-)

Jídlo se nechtělo nechat pěkně vyfotit, ale co flašky rumu kvůli toho na stromech neporostou... 

Risotto s houbami, sušenými rajčaty a špenátem

Suroviny:
rýže (ideálně arborio), houby, sušená rajčata, parmazán, sůl, olej z rajčat, česnek, bílé víno, sůl, voda, cibule

Postup:
1. Ano, i tenhle příběh začíná krájením cibule. Pěkně na drobno, ať pak nejsou v jídle nějaké kvádry, či co. :-) 
2. Pokračování není jakkoli překvapivé: z rajčat jsem odlila oleje a v hluboké pánvi na něm orestovala cibuli. 
3. Už se to začíná lišit. K orestované cibulce jsem přidala nakrájené žampiony a znovu restovala.
4. Přidala jsem rýži, znovu postrašila po pánvi s vařečkou, přidala na plátky nakrájený česnek a zalila vínem. 
5. Jakmile se mi víno odpařilo, dolévala jsem vodu, tak aby se rýže opékala.
6. Ve třetí třetině jsem přidala sušená rajčata, parmazán a osolila.
7. Když už jsem finišovala, přišel čas na špenát. Nějakých pět minut před finálem. Pak už jenom dochutit a hurá se dobře najíst. :-)


zdroj inspirace zde





2 komentáře:

  1. Rizoto já můžu ve velkém a tohle ještě neznám:-))
    Díky Ajka

    OdpovědětVymazat