25. 9. 2013

Salát s vinaigrette podle paní Koplíkové

Někoho kuchařsky inspiruje Zdeněk Pohlreich, mě inspiruje Renata Koplíková (samozřejmě je tady ještě gastroláska k Jamie Oliverovi, za inspiraci jsem vděčná i svým blízkým a děvčatům s úžasnými blogy...). Kuchařka z restaurace U Koplíků, místa, kam se většinou chodíme najíst, když jíme venku. Většině lidí připadá moje opěvování salátu s vinaigrette zvláštní, jenže pak ochutnají a vezou se na závislostní vlně se mnou. Včera se mi povedlo získat recept a protože jsem schopná papírek kajšikej zašantročit (pro ty, co nerozumí mému rodnému jazyku: někde ztratit), zapisuji si ho do svého internetového deníčku. :-)

Kdybych se na ten salát tak netěšila, určitě i fotku hezky nafotím.... O:-)

Salát s vinaigrette podle paní Koplíkové
- super je s tortillou zapečenou se sýrem

Suroviny
na salát
listová zelenina, co máte doma + zelenina a fajn je i mrkev nastrouhaná škrabkou na brambory

na zálivku
1 lžíce hořčice, 0,5 lžíce soli, 1 lžíce cukru, 4 lžíce vinného octa, 4 lžíce worchestru, 18 lžic olivového oleje

Postup:
Zeleninu jsem si nakrájela, salát natrhala a mrkev naškrábala. Do skleničky od jogurtu jsem odměřila suroviny na zálivku a třepala, dokud se nespojily. Talíř se zeleninou jsem pokapala zálivkou. 





4 komentáře:

  1. Tak takové salátové potěšení mě vždy postaví na nohy, můžu i dvakrát denně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že v salátobláznovství nejsem ani zdaleka sama. :-)

      Vymazat
  2. ááá, je vidět že je pátek odpoledne, protože jsem četla mimojiné 18 litrů olivového oleje... no pomoc:) a mám hlad. tak ať už to uteče. děkuju za inspiraci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chyba je na mojí straně. L je zavedená zkratka pro litr, takže snadno může dojít k záměně... Už jsem to opravila. Děkuji za upozornění. :-) Mimochodem docela jsem se při představě 18 litrů do zálivky bavila :-) Dík II :-)

      Vymazat