12. 9. 2013

Švestkový koláč

Dámy a pánové, na zmizení téhle buchty nepotřebujete ani zdaleka Davida Copperfielda. Stačí, když ji postavíte před své blízké a koláč zmizí s (skoro) nadsvětelnou rychlosti.




Švestkový koláč

Suroviny:
0,75 kg švestek, 200 ml zak. smetany, 80 g cukru, 2 vejce, 5 lžic rozpuštěného másla, 180 g polohrubé mouky, půl sáčku prášku do pečiva, olej a mouku na vymazání plechu, 80 g plh mouky, 50 cukru moučka a 60 g másla + skořice pro radost na drobenku.

Postup:
1. Vylezla jsem na zahradu, abych natrhala švestky. Protože bylo po dešti, občas jsem zanadávala, když jsem musela pustit větev...
2. Švestky jsem vypeckovala a připravila si drobenku.
3. Menší a hluboký plech jsem vymazala olejem a vysypala moukou. Celou tuhle činnost jsem doladila zapnutím trouby.
4. Máslo jsem nechala roztopit a mimo sporák do něj vmíchala vajíčka, smetanu, cukr, trochu vanilkového extraktu a všechno jsem důkladně rozmíchala. Komu se povedlo rozhicovat máslo lehce přes čáru, chvilku počká. Děláme buchtu, né vaječinu...
5. Do misky jsem dala mouku, smíchala ji s práškovým cukrem a vmíchala do ní poklad z kastrůlku (bod4)
6. Hádejte, co! Správně! Suroviny jsem zamíchala a když mi vzniklo těsto, rozprostřela jsem ho na plech. Ve švestkové krasojízdě jsem pokračovala pokladením švestek na těsto a zasypáním drobénkou.
7. No a pak už jenom hurá do trouby, vychladnout a hurá do břucha!

Zdroj: Albert






Žádné komentáře:

Okomentovat