Chata Skalka v Beskydech

Výlety do hor mě baví! Beskydy, Orlické hory, Javorníky i v Jeseníkách se mi líbilo. Nádherná příroda, kouzelná panoramata, vůně lesa, čistý vzduch, relax, v neposlední řadě i boj sama se sebou (občas to je do kopce nepěkná fuška). To a ještě více mě vždy vyžene vstříc našim lesům. S nevídanou radostí. Před nedávnem jsem s kamarádkou vyrazila na Skalku a o té bude řeč.



Chata Skalka

KRÁTKÁ VERZE

Web:
http://chata-skalka.cz/

Odkud:
Pokud se chcete vydat po stopách Ruměnky, pak po červené z Mostů u Jablunkova. :-)

Proč se mi tam líbilo:
+ okolí chaty je upravené
+ příjemné a pěkné prostředí
+ výborná zelňačka
+ sympatická obsluha

Mějte na paměti, že fotka a proužky přidávají... :-) 


UKECANÁ VERZE

Já s kamarádkou E. a Skalka jsme měly nevyřízené účty. Při posledním výšlapu na Skalku jsme si s E. špatně rozplánovaly čas, takže jsme nestihly vylézt na vrchol. No a to se přece nesmí nechat jen tak. S E. jsme byly přesvědčené, že Skalku zdoláme, i kdyby měl být výšlap náročnější, než na Mt. Everest.  Nebyl. Sice to je z Mostů náročnější, ale nic smrtelného. Ale všechno pěkně popořadě.
Bylo pozdní sobotní dopoledne (jsem spíše odpolední horalka) a naše výprava dorazila k nádraží v Mostech u Jablunkova. Léto už je v tahu, a tak jsem chvilku zalitovala, že mám na sobě třičtvrťové kalhoty. Nicméně stačilo se zeptat na cestu dvou kolemjdoucích, podejít podchod a kopec už zařídil, abych se rázem rozehřála.
S po několika desítkách minut, kochání se přírodou a metrech převýšení jsme dorazily k chatě Skalka. Nebyla by to E., aby nevyzkoušela přilehlé houpačky. Přemýšlela jsem, že si rýpnu něco o věčném dítěti v nás, ale pak jsem si sáhla do svědomí a přidružila se. :-)



Ještě vyfotit rozcestník a hurá do chaty. Na grog a polívku. U vchodu jsme si přečetly něco o historii a vstoupily do pěkného a příjemného interiéru. Z jídel na tabuli jsem si u vchodu vybrala zelňačku, ke které se přidávala i ošatka chleba. Za sebe můžu jen pochválit a doporučit. Plně, chutně a levně se zasytíte. :-).



V blízkosti jsou ještě další dvě chaty. E si chtěla udělat přehled, já měla ještě nějaké síly v zásobě, a tak jsme vyrazily. Další zastávkou byla Severka. Čistě pro monitoring. Zklamal nás nepořádek kolem chaty a měli zavřeno, což vlastně nikterak nevadilo. Pokochaly jsme se výhledem a pokračovaly.


Další zastávkou byla rozhledna Tetřev a k ní přilehlá chata. Rozhledna působila předraženě a nelogickým dojmem. Ačkoli je nová, výhled z ní nebyl o nic jiný/lepší, než z vrcholku kopce. Smutné byly i všudypřítomné holubí výkaly a nepořádek. Jinak tomu nabylo ani v okolí turistické chaty. Rozbořený domek, zarostlá střecha a linoucí se zápach přepáleného oleje z kuchyně.


Vydaly jsme se tedy znovu ke Skalce. E. si konečně z tabule vybrala pokrm, já dala nášup zelňačky. Chvilku jsme poseděly, ještě chvíli si užily krás Beskyd a vydaly se domů. Sláva nazdar výletu!  :-)

Zdi zdobí obrazy ze dřeva.

Interiér

Nabídka

Komentáře

Oblíbené příspěvky