9. 10. 2013

Dýňová polévka

Trvalo mi, než jsem si k dýni našla cestu. Po dlouhé době, ale přece. A čím jiným začít, než polévkou. :-)




Dýňová polévka

Suroviny:
dýně, mléko, máslo, cibule, česnek, bobkový list, citron, starší chleba, slanina, petrželka na ozdobu, zakysaná smetana pro radost

Postup:
1. Dýni jsem rozkrájela, vypeckovala. Cibule šla klasicky na drobno, česnek na plátky.
2. Cibuli jsem zpěnila na másle, orestovala na ni cibuli, po chvíli česnek, ještě chviličku restovala a ve finále se k restovací párty přidala i dýně.
3  Vše jsem zalila lehce vodou, mlékem a obohatila o dva lístky bobkového listu. Na mírném plameni jsem nechala polévku vařit do dýňovitého rozvaření.
4. V mezičase jsem si připravila z chleba a slaniny krutony.
5. Z polévky, kde už byla uvařená dýně jsem vytáhla bobkový list, vše rozmixovala tyčovým mixérem a podle potřeby dochutila.
6. Do misky jsem si nandala polévku, šoupla trošku zakysané smetany, krutony a dozdobila petrželkou.



Zdroj inspirace: zde




1 komentář:

  1. Taky mě tu jedna dýně čeká na zpracování. Váhám mezi polévkou a dýňovým chlebem.

    OdpovědětVymazat