Kuřecí maso dušené v rajčatech a švestkách na marocký způsob (kuřecí tajin)

Dnes nabízím Vašim chuťovým buňkám lahodný výlet do Maroka a zároveň odlišný recept na využití švestkové nadílky.  Jídlo provoněné skořicí s lahodností, kterou vždy dodají čerstvá rajčata a kouzlem švestek. Římský kmín a koriandr hravě seženete hravě v každé druhé zdravé výživě, větším Tescu nebo lépe kořenářství. Tak proč váhat! :-)




Kuřecí maso dušené v rajčatech a švestkách na marocký způsob (kuřecí tajin)
- nejvíce mi tajin chutnal s kus kusem. Výborný je ale i s rýží.

Suroviny pro 2 porce:
asi 30 dkg kuřecího masa (mi se osvědčilo tmavé kuřecí maso), 1 střoužek česneku, 1 cibule, 1 rajče, olivový olej, skořice, koriandr (semínka), římský mín, 25 dkg švestek, sůl

Postup:
1. V hrnci jsem si rozpálila olivový olej a na něm orestovala na větší kousky pokrájená kuřecí stehna.
2. Kuřecí stehna jsem vyjmula z hrnce a na výpeku orestovala cibuli, později pak česnek.
3. Maso jsem vrátila do hrnce, přidala na čtvrtky pokrájené rajče, koření a zalila půl hrnkem vody.
4. Hrnec jsem přikryla pokličkou, snížila plamen na minimum a při občasné kontrole nechala vše asi čtvrt hodinky se dusit.
5. V mezičase jsem si připravila rýži a vypeckovala švestky. 
6. Do hrnce jsem přidala vypeckované švestky, pro radost a z vlastní iniciativy lehce protlaku a zbytek rozinek a ještě asi deset minut dusila.


Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky