30. 10. 2013

Pohanková polévka

Přišla jsem domů. Hladová a zmrzlá. Neuklizený časopis byl zrovna otevřený na stránce s pohankovou polévkou. Skoro jakoby to bylo znamení. Vrhla jsem se do vaření a za necelých dvacet minut jsem měla naloženou výbornou polévku, na které si pochutná jak vegan, tak i masotarián. Bez zásmažky, se zdravou pohankou. Večeře/polévka, jak má být! :-)




Pohanková polévka:

Suroviny
pohanka, mrkev, celer, cibule, olej, sůl, koření paprika, majoránka, česnek, voda, petrželka

Postup:
1. Mrkev a celer jsem si pokrájela na kostičky, cibuli na drobno, oloupala stroužek česneku.
2. V hrnci jsem rozehřála olej, na něm orestovala mrkev, posléze cibuli a ve finále pohanku. 
3. Vše jsem lehce zaprášila paprikou, zalila vodou a nechala vařit dokud mi nezměkla pohanka.
4. Jakmile byla pohanka téměř měkká, přidala jsem do polévky česnek, majoránku, sůl a ještě chvilku povařila.

4 komentáře:

  1. Pohance se ve svém jídelníčku snažím dávat prostor, ale zatím jsem si na její poněkud specifickou chuť ještě nezvykla. Chutná mi pouze v kombinaci s něčím sladkým a tak se této polévky zatím trochu bojím. Ovšem až se s pohankou více seznámíme, ráda vyzkouším :) Už jen proto, že recept neobsahuje masový vývar nebo něco, co by vyžadovalo delší přípravu :) Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že na pohanku je třeba si zvykat. Taky se s ní učím. Každopádně v polévce jsem ji tolik necítila. :-)

      Vymazat
  2. teda, tohle vypada zajimavě :) pohanku jsem se poslední tydny naučila jíst naslano s masem / sojou a je to příjemná změna:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, mě překvapila chutí! Samozřejmě příjemně.:-) Pokud se obě bavíme o sojovém mase, jak ho zpracováváš? Mě se furt nějak nedaří.

      Vymazat