6. 11. 2013

Brambory v kokosovém mléce s chilli

Tož! Co vám budu povídat. Po tvorbě dýňové polévky mi zbylo ještě trochu kokosového mléka a co s tím?!  Receptů je na milion, ale furt jsem nemohla najít ten ideální. Až jsem si takhle večer listovala v houpacím křesle u krbu novým šestičíslím Gurmetu. Byl tam speciál o studentském jídle a recept na brambory mi padl do oka. Lehce jsem si jej upravila a výborný rychlo oběd byl na světě.




Brambory v kokosovém mléce s chilli

Suroviny na 1 porci:
2 velké brambory, 0,5 velké červené cibule, chilli paprička, kokosové mléko, stroužek česneku (pokud máte čínošmejda, tak víc), olej, kousek čerstvého zázvoru, skořice, hřebíček a bobkový list.

Postup:
1. Pánev jsem položila na mírný oheň a nechala ji rozpálit se.
2. Brambory jsem pořádně omyla, nakrájela na kostičky, propláchla a osušila čisté utěrce.
3. Na rozžhavenou pánev jsem nalila trochu oleje a orestovala na něm brambory.
4. V mezičase jsem si bleskurychle pokrájela cibuli a česnek (na plátky), chilli a zázvor na kostičky).
5. Do misky, ve které jsem se chystala jíst jsem dala hotové brambory.
6. V pánvi, ve které se před minutkou dělaly brambory jsem rozžhavila ještě decentně oleje (kokosové mléko je tučné) a přidala cibuli, restovala.
7. K cibuli putoval česnek, chvilku jsem míchala, pak přidala koření, zázvor, chilli a znovu brambory.
8. Vše jsem zalila asi půl hrnkem vody, přidala sůl, kokosové mléko, vypláchla konzervu vodou, vlila do brambor a nechala vařit, dokud se voda nezredukovala a brambory nebyly měkké.
9. Ve finále jsem vytáhla bobkový list a hřebíček, přidala mátu spolu s petrželkou a šla si debužírovat.


Mám moc ráda tvorbu paní Třeštíkové:


2 komentáře: