5. 11. 2013

Brynzové koláčky

Bryndzové koláčky jsou ideálním doplňkem pro večery u skleničky vína s přáteli. Můžete mastit karty, dřystat (povídat si), popíjet, radovat se ze života a k tomu přikusovat tyhle slané koláčky. Nejlepší jsou samozřejmě ještě teplé, proto je fajn si rozplánovat přípravu, tak aby hosté přišli do čerstvě napečeného. Super jsou ale i studené, jako svačinka. :-)

Brzo jsem otevřela troubu, tak mě jich pár lehlo. Na chuti jím to ovšem neubralo!



Brynzové koláčky:

Suroviny

Na těsto:
250 g mouky (já dala 2:1 celozrnná:bílá), 5 dkg másla, 3 panáky mlíka + podle eventuální potřeby, 1 vajíčko, 1/4 kostky droždí, decentně cukru, sůl

Na náplň:
250 g brynzy, půl vajíčka, asi 50 g másla

Postup:
1. Kvasinkám v droždí jsem připravila mléko s cukrem a následně je do něj rozdrolila.
2. Do větší mísy jsem přesála mouku, odvážila máslo, přidala žloutek a vzešlé droždí.
3. Za pomoci mixéru jsem vytvořila nelepicí se těsto a v závěru těstotvoření vpracovala sůl.
4. Hotové těsto jsem poprášila moukou, překryla čistou utěrkou, dala do tepla a šla si zaběhat.
5. Osprchovala jsem se a vrhla na přípravu brynzy. (doporučuju neužírat, pochybí vám)
6. Do menší misky jsem si rozklepla vajíčko a rozšlehala ho.
7. Půlku vajíčka jsem dala do větší misky, přidala k němu brynzu a máslo a vyšlehala mixérem.
8. Vykynuté těsto jsem rozválela, rozdělila na kostičky. Na každou kostičku jsem doprostřed dala trochu předpřipravené brynzy a posléze ji zavřela v koláček. Z těsta, na které mi nevyšla kvůli mému užírání náplň jsem si vyrobila housku. (teď mě tak napadá, že bych si mohla na večeři udělat hamburger...)
9. Hotové koláčky jsem potřela druhou půlkou vajíčka, posypala hrubou solí, nechala ještě asi dvacet minut kynout.
10. Rozpálila jsem troubu na tu tečku mezi 150°C a 200°C. Přesně na tuhle teplotu jsem pekla koláčky asi 20 minut.



Žádné komentáře:

Okomentovat