26. 11. 2013

Jáhly s hlívou ústřičnou

Jáhly jsou fajn a já s nimi málo pracuju. Chyba. Nutno napravit. Něco podobného se mi honilo hlavou. Tož! Sedla jsem k PC vyhledala zajímavý recept. Lehce jsem si ho upravila ochuzením se o cuketu a papriku. Připadaly mi v receptu zbytečné.



Jáhly s hlívou ústřičnou

Suroviny na 1 porci

60g jáhly, <100g hlívy ústřičné, větvička tymiánu, půl obřího stroužku česneku, tuk, cibule, máslo, sůl, kmín

Postup:
1. Vylezla jsem na zahradu podívat se, jak je na tom tymián a orvala větvičku.
2. Cibuli jsem pokrájela na drobno a orestovala ji na tuku. K cibuli putoval na chvilinku česnek a posléze větvička tymiánu, pokrájená hlíva a decentně kmínu.
3. Všechno jsem podlila trochou vody a nechala pár minut dusit.
4. V mezičase jsem si 3x horkou vodou spařila jáhly.
5. Jáhly jsem přidala do kastrůlku s hlívou, dosolila, podlila vodou a nechala vařit.
6. Vrhla jsem se na mytí nádobí a v mezičase kontrolovala jáhly. Podle potřeby jsem dolévala vodu.
7. Když už bylo skoro hotovo, ochutnala jsem, podle potřeby dosolila, zjemnila půlkou čajové lžíce másla a vytáhla větvičku tymiánu. 

Zdroj inspirace: Apetit online


2 komentáře:

  1. Tak jsem poslední dobou na jáhly poněkud opomenula, díky za připomenutí, tak trochu jáhlová varinta na černého kubu, moooc dobré "-:)

    OdpovědětVymazat