Maso v mrkvi

Cesta domů se táhla, jako týden před výplatou. Rozhodla jsem si ji zkrátit vyhledáním receptu na maso v mrkvi. Moje docela oblíbené jídlo.  Projížděla jsem svůj blog jednou, nic. Znovu a lépe, nic. Nezaznamenala jsem si svoje oblíbené jídlo! Chyba, již je třeba napravit. Dámy a pánové, děvčata a chlapci - seznamte se s mým oblíbeným jídlem.




Maso v mrkvi
- v původním receptu se dusí vepřové maso. Já jsem si zvolila méně tučné kuřecí, super je ale i krůtí :-)

Suroviny na 1 porci

0,5 malého kuřecího prsa, čtvrtka cibule, 1 větší mrkev (100g), 4 malé brambory, asi čajová lžička másla, panák mouky, sůl, pepř, voda, muškátový oříšek

Postup:
1. Zapla jsem varnou konvici a začala vařit vodu.
2. Brambory jsem omyla, očistila a nakrájela na kousky. Dala je do kastrůlku a propláchla.
3. Zapnula jsem sporák, zalila brambory vařící vodou osolila a spustila proces zvaný vaření na mírném ohni.
4. Na oheň jsem postavila hlubší pánev, nechala ji rozžhavit se a přidala lehce sádla. Na sádle jsem pak orestovala cibuli.
5.K orestované cibuli putovalo maso, které postihl taky osud restovačky a posléze zalití trochou vody čili dušení.
6. Mrkev jsem očistila a nakrájela na proužky, protože se mi proužky nepozdávaly, udělala jsem z nich kostičky a ty přidala ke kuřecímu masu.
7. Podle potřeby jsem dolila vodou a vrhla se na přípravu máslové jíšky. Čili zpěnit máslo, zasypat moukou, promíchat a nechat vychladnout.
8. K už skoro měkké mrkvi a masu jsem přilila trochu vody - ideálně z brambor - vmíchala jíšku, strouhla decentně muškátového oříšku, podle potřeby dochutila a ještě asi pět minut povařila. 
9. Brambory jsem scedila a podávala jako přílohu k masu v mrkvi. 


Komentáře

  1. Maso v mrkvi mám taky v oblíbených, musím vyzkoušet variantu s kuřecím :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky