10. 11. 2013

Mrkvový salát s olivami (...) a domácí tortilly se sýrem

Starou dobrou klasiku mrkvový salát s jablkem a spol. známe všichni. Hvězda školních jídelen, oblíbená zelenina našeho dětství. Neomrzí. Jenže! Ony jsou mrkvové saláty výborné i slané. Takový indický mrkvový salát nebo tenhle z Arménie. A! Děvčata, krom výborné chuti nás čeká i krása. Mrkev je dobrá na pleť.




Mrkvový salát s olivami a domácí tortilly se sýrem:

Suroviny na dvě porce
salát:
150 g mrkve, 75 g vypeckovaných černých oliv, 75 g zakysané smetany(jogurtu), 1 lžička olivového oleje, česnek, bazalka, sůl

tortilly:
100 g mouky (kombinovala jsem s celozrnnou, ale nejlepší výsledek je z bílé), 2 polévkové lžíce oleje, vlažná voda podle savosti mouky (odhadem 2 panáky), kypřící prášek, sůl, eidam

Postup:
1. Z uvedených těstovin jsem vypracovala těsto a dala ho na hodinku odpočinout do lednice.
2. Kdybych nebyla iniciativní a nechtěla si trénovat krájení mrkve, nastrouhala bych mrkev na hrubém struhadle.
3. Olivy jsem překrájela na půlku.
4. Rozmačkala jsem půlku česneku.
5. Do mísy jsem dala zbytek surovin, promíchala a podle potřeby dochutila.
6. Těsto jsem rozdělila na dvě větší/3 menší kousky, vyválela a chvilku orestovala na pánvi.
7. Tortillu jsem přehla, naplnila sýrem a dala ještě chvilku zapéct.


Žádné komentáře:

Okomentovat