Plněná pizzová kapsa se špenátem a houbami (Calzone)

Stála jsem u sporáku a míchala svoje oblíbené risotto. Přemýšlela jsem, co napsat ke Calzone, plněné pizzové kapse. Zmiňovat se o její výtečnosti je zbytečnost. Přece bych nepsala o jiném, než vnikajícím pokrmu. Že su celá divoká s Jamieho Olivera by bylo jasné i cvičené opičcce po nezdařené lobotomii. Jednoduše - můza si vzala dovolenou.  Pak z rádia začaly hrát cajdáky od Ozzyho a Alice Coopera. Chytla mě jakási nostalgická nálada. Přemítala jsem nad svým milostným životem, který by vydal na několik řad venezuelské telenovely a i tvůrci filmů pro dospělé by určitě našli nějakou inspiraci. Nadávala jsem si za svoji slabost pro jednoho bídáka, kterému je bohémský a hospodský život bližší, než je zdrávo. Snažila se pochopit sama sebe. Měla jsem tisíc a jeden racionální a opravdu reálný důvod s ním do smrti nepromluvit. Přesto jsem ho včera večer pozdravila, když šel kolem. Ba co hůř, já na něj zavolala! On přišel ke mě a kamarádce, se kterou jsem seděla na zastávce a všichni jsme se vesele bavili. Jakoby nic. Proč jsem tak hloupá, že s ním vůbec mluvím? Ach jo! Je to, jako když upečete boží buchtu. Víte, že když ji tak budete užírat, nebudete krásné, že z toho másla a cukru a všeho by paní McKeithovou (ta paní, podle které na náš telivizní trhl přivedli paní Cajhamlovou) trefil šlak, jenže si stejně jdete pro nášup. Ať už škodí nebo ne. Amores perros! Člověk by si chtěl pomoct, kolik krát se zařekne, ale je to marný! Naštěstí nejen boží buchta není běžnou součástí mého života. Odolám, aby nebyla! Proč se takhle vykecávám o svých emocích u receptu na plněnou pizzu? Co to má společného? Nic, ale prý frčí kuchařky a červená knihovna. Střípek lovestory už tu byl, teď je na čase ten dobrý recept. :-) PS: Ne, nejsem znovu s J. (jen tak pro pořádek). PS2: Zajímalo by někoho, kdybych se rozpovídala o svojí lovestory s jedním kuchařem?



Calzone:

Suroviny:
těsto na pizzu - viz. foccacia
houby (mykologičtí burani, jako já koupí žampiony), čerstvý baby špenát (škrti, jako já si počkají, až ho budou mít zlevněný v obchodě za 14,- Kč balíček), mozzarela, česnek, olivový olej, máslo, tymián, sůl, rozněžnělá nálada, trocha rajčatového protlaku (suga)

Postup:
1. Vypracovala jsem si těsto na pizzu.
2. Na pánvi jsem rozpálila trochu olivového oleje, na něj putovaly porůznu rozkrájené žampiony. 
3. Chviková restovačka, do momentu zhnědnutí, dodání pár větviček tymiánu ze zahrádky, pak jsem přidala decentně másla a vrhla se na přidávání omytého špenátu. Ještě na kousíčky pokrájený česnek.
4. Špenát se vařením redukuje. Ono to vypadá, že je ho moc, ale na pánvi povadne. Vím, že předchozí dvě věty jsou většině lidí jasné, ale pokaždé se najde někdo, kdo je šíleně vyjevený na co mám tolik špenátu a nenechá si vysvětlit to o redukci, dokud sám nevidí...
5. Podle potřeby jsem dochutila a přimíchala protlak.
6. Vyválela jsem si pizzu, na půlku položila připravenou směs. Na směs jsem natrhala mozzarelu. Překlopila jsem druhou polovinu, zamačkala okraje a pak jakoby balila.
7. Plech jsem posypala moukou a všechno dala do trouby vyhřáté na 200°C.



Komentáře

  1. Jasně že by zajímala lovestory s kuchařem, sem s ní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) To jsem ráda, časem se určitě pár řádek objeví... Akorát to není zrovna příběh o držení se za ručičku při měsíčku... :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky