11. 12. 2013

Karbanátky se šťouchanými brambory

Minulý týden mě pronásledovala masožravá nálada. Rozhodla jsem se tedy sáhnout do útrob mrazáku a vrhnout se na krabanátky. Recept jsem si lehce upravila. Tradičně jsem zredukovala množství tuku a hodila bobek na umělá dochucovadla, kterými Kluci v akci pod rouškou product placementu rozhazovali jako večerníček novinami. A světe div se - pochutnala jsem si! I bez zeleniny a směsí! Jestli za to někoho baví utrácet, proč ne, ale mě z toho vynechte... (teda až na vyjímky jako je např. Garam masala =kořenící směs)


 


Karbanátky se šťouchanými brambory
- původní recept podává karbanátky se zeleninou, já se vrhla na tradiční brambory a salát se zálivkou :-)
- možná, že jsem měla krabanátky menší, ale z uvedeného množství mi vyšly dva karbanátky, takže suroviny uvádím na 1 větší nebo 2 menší porce.

Suroviny:
200 g vepřového mletého masa, maličká cibule, stroužek česneku, majoránka, kmín, sůl, pepř, hladkolistá petrželka a decentně strouhanky (je-li třeba).

Postup:
1. Na pánvi jsem orestovala drobně pokrájenou cibuli a později i na plátky pokrájený česnek. K hotové cibulce putovala hladkolistá petrželka.
2. Maso jsem dala do misky, přidala k němu obsah pánve a všechny zbylé ingredience. 
3. Vytvarovala jsem karbanátky a vrhla se na přípravu brambor (=vaření).
4. Když už byly brambory skoro měkké, rozžhavila jsem pánev, přidala množství sádla o velikosti většího hrášku a na malém ohni restovala.
5. Brambory jsem zcedila, přidala kousíček másla a rozmačkala. Z mezi čase se dostalo i na obrácení karbanátků.


Zdroj inspirace: Kluci v akci


4 komentáře:

  1. Tak jsem koukla ze zvědavosti na ten díl, kde dělají zmíněný karbanátek, a obávám se, že nejsem nadšenec PP v TV. :) tak nějak tomu nadšení z PP, který kdokoliv v jakémkoliv pořadu "opěvuje", nějak nevěřím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme to stejně. Hodila jsem bobek je slušnější výraz pro vys... jsem se. PP je důvod, proč se na Kluky v akci nemůžu dívat jako na pořad, ale listuju jen recepty, které mi připadají pěkné a třeba polévka z červené čočky se už stala Na Bělidle téměř legendární. Recepty si upravuji často (např. nepoužiju bujón, uberu tuk...), takže i reklamou prolezlý pořad, kdy si Kluci v akci nezadají s Horstem Fuchsem, mě dokáže inspirovat. Ať si hoši jí, co chcou já si použiju svoje suroviny. :-)

      Vymazat
  2. Na jednu stranu je mi to ale i líto, protože na jejich pořad jsem koukala od začátku ráda, teď mě to vůbec nebere. Překvapivě s tím bujónem - hoď tam kostku "masoxu/čehosi", slýchávám nejvíc od kuchařů, co mají vaření jako profesi :) nevím, čím to je. Ale recepty taky předělávám, zas je to větší zábava.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, že jejich zaprodání se odpuzuje. Spam (PP) zamrzí všude.
      Profi kuchaři to vždycky nemají lehké. Na jednu stranu je moc pěkné, co plešatý pán v televizi propaguje a třeba tady se v Karviné se dá min. ve třech restauracích dobře najíst, ale
      a. kuchařovi už na škole tlačí do hlavy, že kostka je OK
      b. hodně lidí si šmejdy vyloženě žádá
      c. hostinští taky nejsou bez viny a v branži se dějí škaredé věci...

      Vymazat