Květáková polévka s modrým sýrem a rozmarýnem

Květák a sýr mě baví. Nadšená jsem i pro tradiční recepty jinak. Všechno tohle splňuje květáková polévka, o které dneska píšu. A jen tak mimochodem - je fakt dost dobrá! :-)





Květáková polévka s modrým sýrem a rozmarýnem

Suroviny pro 4 os:
půlka menšího květáku, brambora, niva (nebo jiný plesnivý sýr), půlka menší cibule, česnek, mléko, voda, rozmarýn

Postup:
1. Cibuli jsem si nasekala na drobno, cibuli a bramboru úměrně tomu, aby se souměrně uvařili (brambora spíš na menší kostky).
2. V hrnci jsem rozpálila máslo, orestovala na něm cibuli, přidala rozmarýn a květák s bramborou.
3. Všechno jsem zalila vodou a mlékem (1:3).
4. Jakmile byl květák a brambora skoro měkký, vyjmula jsem větvičku rozmarýnu, přidala půl stroužku česneku, nastrouhala muškátový oříšek, osolila a vrhla se  na divoké mixování s ponorným mixérem.
5. Hotovou polévku jsem si vychutnala s nastrouhanou nivou. Pokud by vás chytla aktivní nálada, rozklikněte odkaz u zdroje a vyrobte krutony. Mi polévka chutnala bez nich. :-)

Zdroj inspirace: Časopis Albert
.

Komentáře

Oblíbené příspěvky