13. 12. 2013

Květákové karí s čočkou

Květákové karí s čočkou není klasické karí - díky čočce chutná jinak. Obměna. Alternativa. To jsou ta slova. Díky fůře kurkumy, květáku bych pokrm zařadila i do kolonky detoxikace. Díky čočce do kolonky dietka. Takže? Někdo si pochutná kvůli zdravé stravě a zkrátka nepřijdou ani milovníci Červeného Trpaslíka. Akorát teda Listerovi bych do jídla musela přihodit slušnou dávku čili papriček. :-)



Květákové karí s čočkou
- nemáte-li doma žlutou čočku, použijte červenou
- fajn bude kari bezpochyby i s kokosovým mlékem
- kurkuma se dá snadno koupit ve zdravé výživě nebo na každé pouti/trhu/kořenářství...

Suroviny na cca 2 porce
70 g čočky, 1/4 menší hlávky květáku, půlka malé cibule, 1 brambora, kurkuma, karí, jogurt, rýže jako příloha

Postup:
1. V hlubší pánvi jsem na olivovém oleji orestovala drobně pokrájenou cibulku.
2. Na cibulku putovalo koření, následně pak propláchnutá čočka, kterou jsem zalila vodou a nechala skoro uvařit.
3. Odhadem deset minut před uvařením se čočky, jsem přidala bramboru pokrájenou na menší kostičky a růžičky květáku. Všechno jsem podle potřeby dochutila a nechala povařit, dokud brambory nebyly měkké.
4. Uvařené jídlo jsem odstavila z plotny a přimíchala jogurt.

Zdroj inspirace: BBC Good Food


Žádné komentáře:

Okomentovat