Pohanka zapečená s brambory a uzeným (Kontrabáš)

Grinch je v porovnání se mnou nadšeným milovníkem Vánoc. Z nákupu dárků jsem absolutně zoufalá a do cukroví se mi fakt nechce. Jednak jsem za posledního čtvrt roku měla to štěstí ochutnat sladkosti z různých koutů světa, není to zdravé, spíš než na sladké jsem na slané a víc, než pečení mě baví vaření. No a tak jsem zatím spíš, než cukroví pekla kuřecí skelety na vývar a při jednom zapékala pohanku, ke které si poslední dobou hledám cestu.



Pohanka zapečená s brambory a uzeným masem (Kontrabáš)

Suroviny na dvě menší nebo jednu velikou porci
125 g pohanky, 3 menší brambory, kousek uzeného (fajn bude určitě i tofu), cibule, česnek, majoránka, sádlo na vymazání zapékací/ch misky/misek, sýr, sůl, pepř

Postup:
1. Podle návodu jsem uvařila pohanku.
2. Brambory jsem pokrájela na kostičky a uvařila v osolené vodě.
3. Nastrouhala jsem sýr (já měla Goudu, ale v Bille mají fajn eidam a nebála bych se ani Królewskiho)
4. Malinkou cibuli jsem pokrájela na drobno a orestovala do hněda na sádle
5. Hotovou pohanku jsem přidala do misky, kde jsem ji smíchala s ostatními surovinami krom sýra.
6. 2 malé zapékací misky jsem naplnila pohankou a spol., zasypala sýrem a dala péct asi na dvacet minut do zapékací trouby vyhřáté na 175°C

Zdroj inspirace: Apetit speciál 6-11/2012


Komentáře

Oblíbené příspěvky