Čočka na kyselo

Sledovala jsem pořad Prakul kuchařky na Streamu konkrétně díl s čočkou na kyselo. Vyděšeně. Vím o sobě, že používám o dost méně tuku a soli, než se oficiálně má a při vaření pro ostatní obojího přidám, ale tohle už byl extrém... Nicméně jsem už dlouho neměla nic klasického, luštěniny, takže proč si neudělat čočku na kyselo. Po svém!



Čočka na kyselo
suroviny:
čočka, mouka, cibule, česnek, sádlo, ocet, bobkový list, nové koření, pepř, sůl

postup:
1. Čočku jsem ráno namočila (min. 3 hodiny před vařením).
2. Na pánvi jsem rozpustila sádlo a na něm orestovala mouku, čímž vznikla zásmažka. 
3. Namočenou čočku jsem opláchla a dala vařit spolu s bobkovým listem a novým kořením. Podle potřeby jsem dolévala vodu.
4. Cibuli jsem pokrájela na drobno a osmahla ji na trošce sádla. 
5. Když byla čočka polo-uvařená, přimíchala jsem do ní zásmažku.
6. Když už se zásmažka skoro provařila, vytáhla jsem nové k. a bobkový list. a přišlo na řadu dochucování. Sůl, pepř, ocet, česnek. 
7. Ještě decentně povařit a hotovo! :-)



Komentáře

  1. čočka <3 akorát to sádlo a mouku bych vynechala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Brzy bude i čočka bez mouky a sádla. :-) Koukala jsem na hodně zajímavý salát, jako přílohu. Mimochodem jsem zrovna dojedla bestiálně dobrou pohanku s kuřecím masem, která se taky objeví. :-) Nicméně klasika je klasika... :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky