27. 1. 2014

Ďobáčky na paprice a rajčatech s žampiony

Od kamarádky jsem dostala krabičku s nápisem Ďobáčky se slovy: "Končí jim expiračka, zkus je nějak zpracovat".
" Tak jo, čekám Tě na večeři", odpověděla jsem. Doma jsem na bestialně zdravě vypadající krabičku čučela jako sůva z nudlí. Rozbalila jsem, nastřihla sáček a ochutnala. "Naložené sojové nudličky" zněla moje diagnóza. Oukej, to bude chtít hodit nějak na papriku. Sedla jsem k netu, ať se nějak inspriuju. U receptů na oficiálních stránkách (viz. rozkliknutím odkazu) mě braly mdloby. Dalo by se říct, že kvalitní stravu si představuju jinak. 
Nicméně ďobáčky byly doma a já potřebovala happy end. Byl. Načerpala jsem inspiraci a poskládala si recept. Kamarádka si pomlaskávala a já se dobře najedla. Bez grilovacího koření, solamylu, Čínu, kečupu. :-) 



Ďobáčky na paprice a rajčatech s žampiony
- jedno balení mi vyšlo na 2 bohaté nebo 3 normální porce

Suroviny:
1 balení ďobáčků, asi 6 velkých žampiónů, 1/3 rajčatové konzervy, koření (uzená) paprika, půlka obří cibule, sůl, pepř (chilli nebo kdo má doma tureckou uzenou papriku)

Postup:
1. Hluboká pánev na sporák, zapnout mírný oheň = rozehřívání
2. Přípravy - cibule na vídeň, žampiony na plátky.
3. Do hluboké pánve olej, cibuli, zvýšit plamen, restovat. 
4. Na cibuli Ďobáčky, promíchat a přidat žampiony. Lehce zasolit.
5. Odstavit z plamene, zasypat kořením paprika.
6. Zalít rajčaty, končíme-li konzevu, pak do ní nalít vodu a vodou zalít obsah hluboké pánve. Jinak jenom zalít vodou.
7. Nechat asi 15 minut povařit, podle potřeby zalít vodou a dochutit

Jídlo bylo fajn i s chlebem (E. nechtěla čekat na rýži), hodit se budou i brambory.



4 komentáře: