20. 1. 2014

Domácí kečup

Divíte se, co mě to napadlo dělat v lednu kečup? Nechala jsem se vyhecovat. Přiblížím situaci. Středa, pokročilá večerní hodina, já sedím v jednom z karvinských lokálu s dvěma mladými kuchaři (jeden hezčí, než druhý) a věnujeme se živé debatě o vaření/stravování se. Všichni se shodnem, že nejlepší je udělat si všechno vlastní. I. mě začne hecovat k výrobě kečupu. Oponuju, že není sezóna a ať se přihlásí v létě, že teď v obchodech seženu akorát tak chcíplé umělohmotinky a jestli nechcou něco jinýho, že tyhle věci moc nemusím. TO JSEM NEMĚLA ŘÍKAT! Pánové se do mě pustili, dobrý kuchař prý zvládne i jídla, co zrovna nemá rád, dobrý kuchař si prý poradí se vším a kdykoli sežene ty nejlepší suroviny.
Výzva byla na světě. Sedla jsem k netu a gůglila, jako divoká. Ve finále z toho vznikl miš maš z CZ, UK, US receptů. Těším se, až se pánové pochlapí a předvedou se.


Domácí kečup

Suroviny na 2,5 sklenice od Agroláckého jogurtu.
1 plechovka konzervovaných rajčat (popř. cherry rajčata), 2x bobkový list, 2x nové koření, hřebíček, čtvrtka cibule, osmina jablka, 2 polévkové lžíce cukru, trocha balzamikového octa, vinný ocet.

Postup:
Obsah plechovky jsem překlopila do kastrůlku. Vřele doporučuju co nejhlubší, prská to. Přidala jsem všechno koření, cibuli, jablko do kastrůlku. Plechovku jsem ještě vypláchla vodou, kterou jsem vlila do kastrůlku a všechno nechala asi 3/4 hodiny probublávat. Podle potřeby jsem dolévala vodu. No a ve finále už jenom vytáhnout koření, rozmixovat a všechno dochutit podle potřeby cukrem a octem.

- některé recepty doporučují přidat česnek, celer, skořice atd., ale nějak se mi s tím nechtělo... a ni mi již zmíněné přísady nechyběly.




3 komentáře:

  1. To vypadá hodně dobře :) Sice nejsem moc milovník kečupů, ale domácí musí být určitě jiná liga než ty v obchodech:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super výhoda je určitě, možnost vlastního dochucení. Člověk si dá bobkový list, co natrhal v létě v Itálii, nerafinovaný cukr... Bohužel nejsem moc na kečupy. Kečup mám doma pro návštěvy a na hamburger...

      Vymazat
  2. Krásnota :-)! Jsem zvědavá na porovnání!

    OdpovědětVymazat