Kapustník

Tyn, kdo to tu čyto, vjy, že moc něrobym jodla od nas. Něchcym byť za každum cene svjatovo, ale nimum moc roda jak to je ze zasmažkum a jak to je taki těžki. Je žech pak jak slon v porcelaně. Ale o to žech była v lužku i čytała žech z mobila. Mum tam asi tak 4 kuchařki. Było tam o kapustňoku, tuž se pravim: To byndě lacne, fajncaki, to zrobim. Zrobiła žech. Tuž! Jo něvim čy ta, co posłała recept vařy pro regiment či v gurolii tela zjum, ale z puły bych nakarmila o to ze 4 ludi i munky žech dała tak třy razy vijnci. Ale jinak to było fakt fajnacki i site. Długo po zjedzeňu že nimjała głod. Gdo mo doma chłopa, ktury je masovy - do tam vyndzune něbo tofu.
Překlad bude na konci článku. Schválně, potřebujete ho? :-)




Kapustník


Suroviny:
0,75 kg brambor,  1 vajíčko, odhadem hrnek mouky, hrnek mlíka, 0,5 kg zelí, troška sádla nebo oleje, pepř, sůl, kmín

Postup:
1. Nakrouhala jsem si zelí a dala ho v osolené vodě vařit a vymazala si skleněnou ikeáckou zapékací misku sádlem.
2. Brambory jsem oškrábala a nastrouhala na jemném sturhadle.
3. Dala jsem si vařit mlíko.
4. Z nastrouhaných brambor jsem slila vodu.
5. Brambory jsem spařila mlíkem, přidala mouku, vajíčko, věrtel soli (nešetřete) a vyrobila těsto.
6. Hotové zelí jsem zcedila a přidala kmín.
7. Do zapékací misky jsem kladla vrstvu bramborového těsta, vrstvu zelí a vrstvu bramborového těsta.


Slíbený (volný) překlad
Čtete-li můj blog, víte, že se spíš věnuji zahraniční kuchyni. Nechci být za každou cenu světová, ale nejsem moc na zasmažovaná a těžká jídla. Cítím se pak, jako slon v porcelánu. Nedávno jsem si však v posteli listovala kuchařkami, které mám v mobilu a zaujal mě kapustník. Říkám si: To vypadá levně, chutně - to udělám. Udělala jsem. Není mi jasné, jestli byl recept pro regiment nebo lidé v Gurolii trpí nadměrným apetitem, ale z poloviční várky bych se nebála nasytit 4 lidi. Problém byl akorát s moukou, které jsem dala o dost víc. Každopádně je jídlo fajn a syté. Jestli máte doma chlapa, který je extrémně masitý, dejte mu do jídla uzené nebo tofu /schválně jestli to pozná.../. :-)

A kdo dočetl až tady, mám pro něj další bonus  - link na kuchařku, ze které jsem čerpala:
http://www.msregion.cz/assets/aktuality/kucharka.pdf

Komentáře

  1. To vypadá moc dobře! Musím si poznamenat a vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  2. eToro is the ultimate forex trading platform for rookie and professional traders.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky